Eğitim Bilgileri
2019 - 2022
2019 - 2022Post Doktora
Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, Dipertimento Di Comunicazione E Ricerca Sociale, İtalya
2010 - 2017
2010 - 2017Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2006
2001 - 2006Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Türkçe Derslerinde Görsel Okuryazarlık Yoluyla Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi:Bir Karma Yöntem Çalışması.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitmi/Türkçe Eğitmi
2010
2010Yüksek Lisans
9. Sınıf Türk Edebiyatı Öğretim Programının Eleştirel Düşünme Açısından Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi
Yabancı Diller
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçJaponca
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçAlmanca
A2 Temel
A2 Temelİtalyanca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2023
2023İtalyanca B2 Özel Ders
Yabancı Dil
Società Dante Alighieri Roma/İtalya
2021
2021Società Dante Alighieri Il Corso Di Lingua Italiana
Yabancı Dil
Società Dante Alighieri Roma/İtalya
2021
2021Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika Programı
Diğer
İstanbul Üniversitesi
2019
2019Course di Lingua Italiana Roma/İtalya
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Scuola Leonardo da Vinci. Roma/İtalya
2014
2014ERASMUS
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Universita degli Studi "G.d'Annunzio Chieti-Pescara-Italy
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2021 - 2021
2021 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, Dipertimento di Comunicazione e Ricerca Sociale
2019 - 2019
2019 - 2019Araştırmacı
Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, Dipartimento di Comunicazione e Ricerca Sociale
2009 - 2017
2009 - 2017Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Koordinatörlüklerde Diğer Görev
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Verdiği Kurs ve Eğitimler
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Kampüs FM-Radyo Programı
Kurumsal Temsil, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye, Çanakkale, 2022 - 2025
La Ragion Gastronomica Sempozyumunda Konuşmacı
Kurumsal Temsil, Chieti-Pescara Gabriel d'Annunzio Üniversitesi, İtalya, Pescara, 2024 - 2024
Makaleler
Tümü (25)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (15)
2023
20231. Italıan And Turkısh Unıversıty Students’ Vısual Lıteracy Skılls: A Comparatıve Research Study
Çelik G.
International Journal of Education, Technology and Science , cilt.3, sa.3, ss.702-736, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Turkish and Italian University Students’ Views on Visual Literacy
Çelik G.
EPASR
, sa.17, ss.233-254, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. A BRIDGE IN TWO MEDITERRANEAN COUNTRIES: THOSE WHO LEARN TURKISH IN ITALIAN SOCIETIES
Çelik G.
IOJET
, cilt.2, sa.9, ss.971-986, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Türk ve Japon Anlatılarının Geçtiği Coğrafyanın Karşılaştırılması
AVCI Y., ÇELİK G., TAKAHASHİ M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.7284, ss.7255, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. DEDE KORKUT DESTANLARI VE JAPON MASALLARINDA GEÇEN BAZI MOTİFLERE DAİR
AVCI Y., ÇELİK G., TAKAHASHİ M.
AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.28, ss.44-60, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Dede Korkut Destanları ve Japon Masallarında Geçen Bazı Motiflere Dair
AVCI Y., ÇELİK G., TAKAHASHI M.
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.28, ss.44-60, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20207. İnternational Scholars' Views on the Language Reinforcement Program
AVCI Y., ÇELİK G., DAĞ PESTİL A.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , sa.15, ss.386-405, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Akademisyenlerin Okuryazarlık Algısındaki Değişimler
UZUN Y., ÇELİK G.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.22, ss.1134-1156, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20199. KIRGIZ ÖĞRENCİLERİN DİL EĞİTİMİ KAZANIMLARININ ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 246-269 A RESEARCH STUDY ON THE INTERNSHIP TRAINING PERIOD OF KYRGYZ STUDENTS IN TURKEY
Avcı Y., DAĞ PESTİL A., Çelik G.
International Journal Of Language Academy , cilt.vol.7, sa.4, ss.246-269, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. A Research On Kırghız Students’ Before And After Their Internship Period About Perceptions Of Turkey
AVCI Y., ÇELİK G., Pestil A.
Science and Philosophy , cilt.7, sa.2, ss.125-140, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. "Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Okuryazarlık Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Avcı Y., Çelik G.
TURKISH STUDIES , sa.3, ss.1167-1189, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Akademisyanlaerin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir İnceleme
AVCI Y., ÇELİK G.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.37, sa.3, ss.540-553, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201813. ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRNCİLERİNE GÖRDEL OKURYAZARLIK BECERİSİ ETKİNLİKLERİNİN UYGULANMASI
AVCI Y., ÇELİK G.
JOURNAL OF AWARENESS , cilt.3, ss.696-714, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201614. The Effects of Using Dictionary Notebook in Native Language Education on Students’xx Social Lives.
ÇELİK G., ÇELİK B., YÜCEBAŞ Z.
Science and Philosophy , sa.4, ss.45-52, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Mehmet Akif Ersoy’xxun Şiirlerinin Türkçe Derslerinde Kullanımı
TEKŞAN K., ÇELİK G.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , ss.30-47, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Türkçe öğretmeni adaylarinin görsel okuryazarlik becerileri hakkindaki görüşleri
ÇELİK G., ÇEKİÇ O.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.10, sa.4, ss.840-862, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201417. Türkçe Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri
DARGUT T., ÇELİK G.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.28-41, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Uzman Türkçe Öğretmeni Yetiştirme: Dil Becerisi Sorunlarını Çözmeye Hazır mıyız?
TOPUZKANAMIŞ E., ÇELİK G.
International Journal of Language Academy , cilt.2, sa.4, ss.112-126, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201319. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Görsel Okuryazarlıkları Üzerine Bir Araştırma
ŞAHİN Ç., KURUDAYIOĞLU M., ÇELİK G.
ANA DİLİ EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.1(1), ss.129-144, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okumaya ve Okuma Eğitimine İlişkin Özyeterlik Algıları
Kurudayıoğlu M., ÇELİK G.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.110-139, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201321. A magical way for educatıon: visual literacy.
ÇELİK G.
Science&Philosophy
, cilt.1, sa.2, ss.143-150, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201222. Anne-Babaların Çocuk Edebiyatı Kavramına İlişkin Görüşleri (Çanakkale Örneği)
YAĞMUR ŞAHİN E., ÇELİK G., ÇELİK B.
Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı , ss.109-125, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201123. 9. SINIF TÜRK EDEBİYATI PROGRAMI’NIN ELEŞTİREL DÜŞÜNME AÇISINDAN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurudayıoğlu M., ÇELİK G.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.8, sa.15, ss.213-237, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200924. Türk Edebiyatı Derslerinde Eleştirel Düşünme Eğitimi
Kurudayıoğlu M., ÇELİK G.
HİTİT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.2, sa.1, ss.79-92, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200825. Türkiye'de Uygulanan Türk Edebiyatı Programı'ndaki Ölçme ve Değerlendirme Boyutu Uygulamasının Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması
Kurudayıoğlu M., Şahin Ç., Çelik G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9(2), ss.91-101, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. DİL PEKİŞTİRME PROGRAMI HAKKINDA KIRGIZ AKADEMİSYENLERİN GÖRÜŞLERİ
AVCI Y., ÇELİK G., PESTİL A. D.
12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.358, (Özet Bildiri)
2019
20192. KIRGIZ ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE’DEKİ STAJ DÖNEMLERİYLE İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA
AVCI Y., PESTİL A. D., ÇELİK G.
X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.14, (Özet Bildiri)
2018
20183. ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE GÖRSEL OKURYAZARLIK BECERİSİ ETKİNLİKLERİNİN UYGULANMASI
AVCI Y., ÇELİK G.
II.ULUSLARARASI fARKINDALIK kONFERANSI, Çanakkale, Türkiye, 13 Aralık 2018, cilt.1, ss.913, (Özet Bildiri)
2018
20184. Dede Korkut Hikâyelerinde Görsellerin Kullanımı
ÇELİK G.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.170-176, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Edebiyat Eğitiminde Görsellerden Yararlanma
AVCI Y., Çelik G.
Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Targoviç, Romanya, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.473-494, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. The Effects of Using Dictionary Notebook in Native Language Education on Students' Social Lives
ÇELİK G., Burcu Ç., Yücebaş Z.
Congress of Qualitative Inquiry, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.177, (Özet Bildiri)
2015
20157. İtalya ve Türkiye’deki Öğretmenlerin Ortak Sıkıntısı: Görsel Okuryazarlık
Çelik G., Çelik B., Yücebaş Z.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
20148. Comparative Study of Two Countsies: Turkish and Italians’ Views on Visual Literacy Skills
ÇELİK G.
Secondo Conferenza Internazionale, Recent Trends in Social Sciences, Qualitative Theories and Qualitative Models., Chieti, İtalya, 3 - 06 Kasım 2014, cilt.1, sa.1, ss.3, (Özet Bildiri)
2013
20139. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşüncelerinin Belirlenmesi
DARGUT T., ÇELİK G.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.327, (Özet Bildiri)
2013
201310. Pre-service Turkish Teachers' Views on Visual Literacy.
ÇEKİÇ O., ÇELİK G.
V International Congress of Educational Research (EAB), Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.80, (Özet Bildiri)
2013
201311. Eleştirel Düşünme Becerisini Kazanmada Bir Yol Günlüğü: Balkanlara Dönüş
ÇELİK G.
Uluslarası Türk Dili Ve Edebiyatı Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 17 - 19 Mayıs 2013, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
201212. Assessment of Pre-Service Turkish Language Teachers During Their Teaching Practice.
Çetinkaya Edizer Z., Çelik G.
ECER-Emerging Researchers' Conference, Cadiz, İspanya, 17 - 18 Eylül 2012, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2011
201113. Türkçe Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatı Kavramına İlişkin Görüşleri
Çelik G.
I. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2011, ss.1, (Yayınlanmadı)
2011
201114. Pre-service teachers' views on research
ÇİÇEK APAYDIN S., ÖZTÜRK H., ARCAGÖK S., ÇELİK G.
European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, ss.1, (Özet Bildiri)
2011
201115. Türkçe Öğretmen Adaylarının Çocukluk Dönemlerinde Okudukları Kitaplar Hakkındaki Görüşleri
Çetinkaya Z., ÇELİK G.
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2011
201116. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Yeterliliklerine İlişkin Algıları
Kurudayıoğlu M., ÇELİK G.
4.Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 4 - 05 Mart 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2010
201017. Refik Halit Karay'ın 'Memleket Hikâyeleri' ve 'Gurbet Hikâyeleri'nde Atasözü ve Deyimler
Tekşan K., ÇELİK G.
3. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu,16-18 Aralık, İzmir., İzmir, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2010
201018. Ortaöğretim Fen,Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri
Apaydın S., ÇELİK G.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Kırım Masallarında Gösterge Bilimi ve Semboller Üzerine
Çelik G., Ünal E.
Edebiyat Dil ve Toplum, Yusuf AVCI, Editör, Hlistence Publications, Çanakkale, ss.49-68, 2025
2021
20212. Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasında Dijital Hikâye Kullanımı
Çelik G.
Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasında Farklı Yaklaşımlar, Murat TARHAN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.100-120, 2021
2019
20193. Visual Literacy and Teaching in the Education of Mother Language
ÇELİK G.
Qualitative and Quantitative Models in Socio-Economic Systems and Social Work, José Luis Sarasola Sánchez-Serrano, Fabrizio Maturo, Šárka Hošková-Mayerová, Editör, Springer, Bern, ss.257-273, 2019
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022
A Comparative Study on the Visual Literacy Skills of Italian and Turkish University Students
Diğer Uluslararası Fon Programları
Çelik G. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020Dil Pekiştirme Programının SosyoLinguistik Açıdan Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AVCI Y. (Yürütücü), ABDRAZAKOVA ., YILDIRIM N., ÇELİK G., DAĞ PESTİL A.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAPAV
Üye
Burslar
2019 - 2022
2019 - 20222219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu
TÜBİTAK
2014 - 2014
2014 - 2014