Doç. Dr. GAMZE ÇELİK


Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi

E-posta: gamzecelik@comu.edu.tr
Diğer E-posta: gamzecelik@gmail.com
İş Telefonu: +90 286 217 1303 Dahili: 31239
Web: https://avesis.comu.edu.tr/gamzecelik
Ofis: Eğitim Fakültesi B4 Blok Kat: 3 No: 11 17100 ÇANAKKALE
Posta Adresi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi E4-434 ÇANAKKALE

Metrikler

Yayın

52

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

32

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

24

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2019 - 2022

2019 - 2022

Post Doktora

Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, Dipertimento Di Comunicazione E Ricerca Sociale, İtalya

2010 - 2017

2010 - 2017

Doktora

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye

2007 - 2010

2007 - 2010

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye

2001 - 2006

2001 - 2006

Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Türkçe Derslerinde Görsel Okuryazarlık Yoluyla Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi:Bir Karma Yöntem Çalışması.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitmi/Türkçe Eğitmi

2010

2010

Yüksek Lisans

9. Sınıf Türk Edebiyatı Öğretim Programının Eleştirel Düşünme Açısından Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Japonca

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Almanca

A2 Temel

A2 Temel

İtalyanca

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2023

2023

İtalyanca B2 Özel Ders

Yabancı Dil

Società Dante Alighieri Roma/İtalya

2021

2021

Società Dante Alighieri Il Corso Di Lingua Italiana

Yabancı Dil

Società Dante Alighieri Roma/İtalya

2021

2021

Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika Programı

Diğer

İstanbul Üniversitesi

2019

2019

Course di Lingua Italiana Roma/İtalya

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Scuola Leonardo da Vinci. Roma/İtalya

2014

2014

ERASMUS

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Universita degli Studi "G.d'Annunzio Chieti-Pescara-Italy

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

Türkçe Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2021 - 2021

2021 - 2021

Araştırma Görevlisi Dr.

Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, Dipertimento di Comunicazione e Ricerca Sociale

2019 - 2019

2019 - 2019

Araştırmacı

Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, Dipartimento di Comunicazione e Ricerca Sociale

2009 - 2017

2009 - 2017

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Koordinatörlüklerde Diğer Görev

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Edebiyat Derslerinde Medya Okuryazarlığı

Etkili Öğretme Stratejileri

Türk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri

Lisans

Lisans

Eski Türk Edebiyatı II

Eski Türk Edebiyatı I

Edebiyat Bilgi ve Kuramları

İtalyanca

Medya Okuryazarlığı Sürdürülebilir Kalkınma

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2025 - 2025

2025 - 2025

İtalyanca

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Çelik G.

2024 - 2024

2024 - 2024

İtalyanca SEM

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Çelik G.

2023 - 2023

2023 - 2023

İtalyanca

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Çelik G.

2023 - 2023

2023 - 2023

TÖMER İtalyanca Kursu

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Çelik G.

2022 - 2022

2022 - 2022

TÖMER İtalyanca Kursu

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Çelik G.

2020 - 2021

2020 - 2021

Tömer Italyanca Kursu

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Çelik G.

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Kampüs FM-Radyo Programı

Kurumsal Temsil, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye, Çanakkale, 2022 - 2025

La Ragion Gastronomica Sempozyumunda Konuşmacı

Kurumsal Temsil, Chieti-Pescara Gabriel d'Annunzio Üniversitesi, İtalya, Pescara, 2024 - 2024

Makaleler

Tümü (25)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (15)

2013

2013

21. A magical way for educatıon: visual literacy.

ÇELİK G.

Science&Philosophy , cilt.1, sa.2, ss.143-150, 2013 (Hakemli Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. DİL PEKİŞTİRME PROGRAMI HAKKINDA KIRGIZ AKADEMİSYENLERİN GÖRÜŞLERİ

AVCI Y., ÇELİK G., PESTİL A. D.

12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.358, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. KIRGIZ ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE’DEKİ STAJ DÖNEMLERİYLE İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA

AVCI Y., PESTİL A. D., ÇELİK G.

X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.14, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE GÖRSEL OKURYAZARLIK BECERİSİ ETKİNLİKLERİNİN UYGULANMASI

AVCI Y., ÇELİK G.

II.ULUSLARARASI fARKINDALIK kONFERANSI, Çanakkale, Türkiye, 13 Aralık 2018, cilt.1, ss.913, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Dede Korkut Hikâyelerinde Görsellerin Kullanımı

ÇELİK G.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.170-176, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Edebiyat Eğitiminde Görsellerden Yararlanma

AVCI Y., Çelik G.

Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Targoviç, Romanya, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.473-494, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

6. The Effects of Using Dictionary Notebook in Native Language Education on Students' Social Lives

ÇELİK G., Burcu Ç., Yücebaş Z.

Congress of Qualitative Inquiry, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.177, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. İtalya ve Türkiye’deki Öğretmenlerin Ortak Sıkıntısı: Görsel Okuryazarlık

Çelik G., Çelik B., Yücebaş Z.

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

8. Comparative Study of Two Countsies: Turkish and Italians’ Views on Visual Literacy Skills

ÇELİK G.

Secondo Conferenza Internazionale, Recent Trends in Social Sciences, Qualitative Theories and Qualitative Models., Chieti, İtalya, 3 - 06 Kasım 2014, cilt.1, sa.1, ss.3, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

9. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşüncelerinin Belirlenmesi

DARGUT T., ÇELİK G.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.327, (Özet Bildiri)

2013

2013

10. Pre-service Turkish Teachers' Views on Visual Literacy.

ÇEKİÇ O., ÇELİK G.

V International Congress of Educational Research (EAB), Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.80, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

11. Eleştirel Düşünme Becerisini Kazanmada Bir Yol Günlüğü: Balkanlara Dönüş

ÇELİK G.

Uluslarası Türk Dili Ve Edebiyatı Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 17 - 19 Mayıs 2013, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

12. Assessment of Pre-Service Turkish Language Teachers During Their Teaching Practice.

Çetinkaya Edizer Z., Çelik G.

ECER-Emerging Researchers' Conference, Cadiz, İspanya, 17 - 18 Eylül 2012, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2011

2011

13. Türkçe Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatı Kavramına İlişkin Görüşleri

Çelik G.

I. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2011, ss.1, (Yayınlanmadı)

2011

2011

14. Pre-service teachers' views on research

ÇİÇEK APAYDIN S., ÖZTÜRK H., ARCAGÖK S., ÇELİK G.

European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, ss.1, (Özet Bildiri)

2011

2011

15. Türkçe Öğretmen Adaylarının Çocukluk Dönemlerinde Okudukları Kitaplar Hakkındaki Görüşleri

Çetinkaya Z., ÇELİK G.

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

16. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Yeterliliklerine İlişkin Algıları

Kurudayıoğlu M., ÇELİK G.

4.Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 4 - 05 Mart 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

17. Refik Halit Karay'ın 'Memleket Hikâyeleri' ve 'Gurbet Hikâyeleri'nde Atasözü ve Deyimler

Tekşan K., ÇELİK G.

3. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu,16-18 Aralık, İzmir., İzmir, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

18. Ortaöğretim Fen,Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri

Apaydın S., ÇELİK G.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Kırım Masallarında Gösterge Bilimi ve Semboller Üzerine

Çelik G., Ünal E.

Edebiyat Dil ve Toplum, Yusuf AVCI, Editör, Hlistence Publications, Çanakkale, ss.49-68, 2025

2021

2021

2. Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasında Dijital Hikâye Kullanımı

Çelik G.

Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasında Farklı Yaklaşımlar, Murat TARHAN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.100-120, 2021

2019

2019

3. Visual Literacy and Teaching in the Education of Mother Language

ÇELİK G.

Qualitative and Quantitative Models in Socio-Economic Systems and Social Work, José Luis Sarasola Sánchez-Serrano, Fabrizio Maturo, Šárka Hošková-Mayerová, Editör, Springer, Bern, ss.257-273, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2019 - 2022

2019 - 2022

A Comparative Study on the Visual Literacy Skills of Italian and Turkish University StudentsSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Uluslararası Fon Programları

Çelik G. (Yürütücü)

2018 - 2020

2018 - 2020

Dil Pekiştirme Programının SosyoLinguistik Açıdan Değerlendirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AVCI Y. (Yürütücü), ABDRAZAKOVA ., YILDIRIM N., ÇELİK G., DAĞ PESTİL A.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

APAV

Üye



Burslar

2019 - 2022

2019 - 2022

2219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu

TÜBİTAK

2014 - 2014

2014 - 2014

ERASMUS

Özel Kurum ve Organizasyonlar