Dr. Öğr. Üyesi ŞEFİKA MELİKE ÇAĞATAY


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Yönetimi ve Teftiş, Eğitim Yönetimi ve Planlaması

E-posta: melikecagatay@comu.edu.tr
İş Telefonu: +90 286 217 1303 Dahili: 3555
Web: https://avesis.comu.edu.tr/574
Ofis: çomü eğitim fakültesi a2-16 nolu ofis

Metrikler

Yayın

57

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

17

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

16

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

27

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

49

Proje

2

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2016

2009 - 2016

Doktora

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Yönetimi Ve Denetimi, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Yönetimi Ve Denetimi, Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK, MESLEKİ VE KİŞİSEL GELİŞİMLERİNE İLİŞKİN YÖNETSEL UYGULAMALAR

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi

2009

2009

Yüksek Lisans

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE KARAKTER EĞİTİMİNDE VE KARAKTER GELİŞİMİNDE OKULUN ROLÜ

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Yönetimi Ve Denetimi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2010

2010

KA-DER "Kadın Yurttaşların Güçlendirilmesi Projesi Eğitici Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

ÇOMU KAM

2006

2006

Biga Yurttaşlık Enstitüsü 100 saatlik Yurttaş Olmak İçin Eğitici Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

STK

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Yönetimi ve Teftiş

Eğitim Yönetimi ve Planlaması

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2007 - 2018

2007 - 2018

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2018 - 2020

2018 - 2020

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2007

2007 - 2007

fen ve matematik öğretmeni

Bursa Karacabey Tophisar Köyü İlköğretim Okulu, fen ve matematik öğretmeni

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Bir Öz Değerlendirme Aracı Olarak Q Metod

ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., ÇAĞATAY Ş. M., OKDAŞ K.

22nd International Primary Teacher Education Symposium, Türkiye, 12 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Üniversiteler'de Kadın Çalışmalarının 2013-2024 Yılları Arasındaki Görünümü, 10 yıllık bir bakış

Çağatay Ş. M.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 Mayıs - 12 Haziran 2024, ss.235, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. ÇOMÜ-Çabaçam Örneğinde, Sivil toplum Çalışmalarında Kapsayıcı Uygulamalar

Çağatay Ş. M.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 Mayıs - 12 Haziran 2024, ss.135, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Tanzanyalı Kadın Öğrencilerin Türkçe Öğrenim Süreçleri İle İlgili Bazı Tespitler-Zanzibar Örneği

Aksoy F., Çağatay Ş. M.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, ss.211, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Öğretmenlik kariyer basamakları sınavı ve lisansüstü eğitim ikilemi

Bilir Koca B., Çoruk A., Çağatay Ş. M., Öztürk Çalıkoğlu H.

17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi , İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Mart 2024, ss.110, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

7. TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERDE HEDEF KİTLESİ ÇOCUK OLAN UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN MEVCUT PROFİLİ

Sarı Uğurlu B., Alyüz İ., Çağatay Ş. M., Çiçek Apaydın S.

IX th International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.1436-1437, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Ülkelerin performans değerlendirme sistemlerine karşılaştırmalı bir bakış

TEZCAN G., ÇAĞATAY Ş. M.

XV. International Congress of Educational Research, Prizren, Sırbistan, 1 - 03 Eylül 2022, ss.7, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Türkiye’deki Üniversitelerde Hedef Kitlesi Çocuk Olan Uygulama Ve Araştırma Merkezlerinin Mevcut Profili

SARI UĞURLU B., Alyüz İ., ÇAĞATAY Ş. M., APAYDIN S.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Seçmeli ders olarak “yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme” : öğrenciler için ne ifade ediyor?

Çağatay Ş. M.

VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1510-1514, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Sosyal Adaleti Sağlamaya Yönelik OECD Ülkelerinde Gerçekleştirilen Eğitim Politikası Reformlarının İncelenmesi

Öztürk H., Bilir B., Çağatay Ş. M.

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.357, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

14. Yerel Eğitim Liderleri; Gönüllülüğe İlişkin Olgubilimsel Bir İnceleme

Çağatay Ş. M.

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.345, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Öğretmen Eğitimi: ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi’nde Gönüllü Bir Uygulama

Çağatay Ş. M.

İKİNCİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.176, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Okul Oncesinde Toplumsal Cinsiyete Duyarli Etkinlik Gelistirme: COMU CABA Cok Amacli Erken Cocukluk Egitimi Merkezinde Gonullu BIr Uygulama

Çağatay Ş. M.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (2ndEducation Research and Teacher Education Congress / ERTE Congress),, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.2-4, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Willingness of Teachers to Continue Ph.D Education

Çağatay Ş. M., Bilir B., Çoruk A.

XVI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Prizren, Kosova, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.87, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

18. Öğretmen adaylarının üniversiteye giriş sınav puanları ile kpss puanlarının incelenmesi: Türk üniversitelerinin profili

Bilir B., Uslu B., Öztürk H., Çağatay Ş. M.

13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.680-683, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

19. Eğitim fakültesi programlarına yerleşenlerin tercih eğilimleri eğitimcilere ne söylüyor?

Öztürk H., Bilir B., Uslu B., Çalıkoğlu A., Çağatay Ş. M.

13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

20. Opinions Of Ph.D Students Towards The Academic Counseling Process

Çoruk A., Bilir B., Çağatay Ş. M.

XVI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Prizren, Kosova, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.101, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

21. Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmen olma istekliliği

ÇAĞATAY Ş. M., TEZCAN G.

1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.754, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK, MESLEKİ, KİŞİSEL GELİŞİMLERİNEİLİŞKİN YÖNETSEL UYGULAMALAR

ÇAĞATAY Ş. M., AKÇAY R. C.

EYFOR ULUSLARARASI 8. EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.675-676, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Opinions of the Instructors towards the Counseling Process in the Post-graduate Education

Çoruk A., Bilir B., Çağatay Ş. M.

XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sofija, Bulgaristan, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.59-60, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

24. Eğitim Fakültesi Yöneticilerinin Öğretmen Yetiştirme Vizyonu Bir Durum Çalışması

ÇAĞATAY Ş. M., AKÇAY R. C.

VIII. International Congress of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. Eğitim bilimleri lisansüstü programlarında eğitim politikalarına ilişkin derslerle ilgili bir profil analizi

Güven S., Öztürk H., Çağatay Ş. M., Bilir B.

10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.392-393, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

26. Eğitim bilimleri lisansüstü programlarında eğitim politikalarına ilişkin derslerle ilgili bir profil analizi

GÜVEN S., ÖZTÜRK H., ÇAĞATAY Ş. M., BİLİR B.

10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. Toplumsal Cinsiyeti ”Eşitlemede” Üniversitelerin Rolü

AKÇAY R. C., ÇAĞATAY Ş. M.

10.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. Discipline Problematic in Vocational High Schools: Views of Preservice Teachers Graduated From These Schools

ÇAĞATAY Ş. M., AKÇAY R. C.

7th World Conference on Educaitonal Sciences, Novotel Athens Convention Center, Athens, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Milli eğitim şuralarında alınan kararlar doğrultusunda yeni yönetici görevlendirme yönetmeliğine bir bakış

Çoruk A., Çağatay Ş. M., Bilir B.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.349, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

31. Üniversite ve eğitim fakültesi yönetimlerine ilişkin bir profil çalışması

Çoruk A., Çağatay Ş. M., Öztürk H., Bilir B.

8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, ss.492-493, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

32. Üniversite ve eğitim fakültesi yönetimlerine ilişkin bir profil çalışması

ÇORUK A., ÇAĞATAY Ş. M., ÖZTÜRK H., BİLİR B.

8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, ss.482-483, (Özet Bildiri)

2013

2013

33. Üniversite ve eğitim fakültesi yönetimlerine ilişkin bir profil çalışması

ÇORUK A., ÇAĞATAY Ş. M., ÖZTÜRK H., BİLİR B.

8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, ss.482-483, (Özet Bildiri)

2013

2013

34. Üniversite ve Eğitim Fakültesi Yönetimlerine İlişkin Bir Profil Çalışması

ÇORUK A., ÇAĞATAY Ş. M., ÖZTÜRK H., BİLİR B.

8.Ulusal Eğitim Yönerimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

35. Lisansüstü Eğitimde Kayıt Ve Devam Sorunları

ÇORUK A., ÇAĞATAY Ş. M., ÖZTÜRK H.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Marmara Üniversitesi, İstanbul., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

36. Özel Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyleri

AKYOL B., ÇAĞATAY Ş. M.

7.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İnönü Üniversitesi Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

37. EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN STRATEJİK PLANLARINDAKİ VİZYON VE MİSYON İFADELERİNE İLİŞKİN KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME

AKÇAY R. C., ÇAĞATAY Ş. M.

7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

38. Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alandaki Araştırma Görevlilerine Yönelik Bir Profil Çalışması

ÇAĞATAY Ş. M., ÖZTÜRK H., ÇORUK A.

V. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

40. Kadınların Eğitim Yönetimi Kariyer Basamaklarında Yükselmelerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

ÇAĞATAY Ş. M.

6.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2011, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

41. Öğretmen Görüşlerine Göre Karakter Eğitiminde ve Karakter Gelişiminde Okulun Rolü

ÇAĞATAY Ş. M., AKÇAY R. C.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

42. Sınıf Öğretmeni Adayı Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları

GÜVENÇ H., ÇAĞATAY Ş. M., YAZGAN A. D., ÇORUK A.

VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, ss.481-484, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. İLKOKULLARDA DÜŞÜNEN OKUL DÜŞÜNME İKLİM KÜLTÜRÜNÜN EPİSTEMİK BASKI-EPİSTEMİK ÖZGÜRLÜK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

BEĞER S., KARTAL O. Y., ÇAĞATAY Ş. M.

Eğitim Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler, BAŞ KENAN, Editör, serüven yayınevi, ss.67-92, 2024

2021

2021

2. Salgın Sürecinde Öğretmen Yetiştirme

ÇAĞATAY Ş. M.

Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Çoruk, Adil., Editör, Pegem Akademi, ss.89-97, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. Toplumsal, Kültürel ve Evrensel Yönleriyle Öğretmenlik Meslek Ahlakı ve Etiği: Kamu Görevinde Etik İlkeler, Meslek Ahlakı ve Etiği

Çağatay Ş. M.

T. G.Ergen(Ed.) Eğitimde Ahlak ve Etik (pp.79-88). Ankara: Vize-Tek Yayıncılık, GÜRKAN ERGEN, Editör, VİZETEK, Çanakkale, ss.79-88, 2021

2021

2021

4. Etik Bir Lider ve Model Olarak Öğretmen ve Okul Müdürü

ÇORUK A., ENGİN G., GENÇ S. Z., ÇAĞATAY Ş. M., ERGEN G.

Eğitimde Ahlak ve Etik, Ergen, Gürkan, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.89-103, 2021

2018

2018

5. Bilir B., Uslu B., Öztürk H., Çağatay Ş.M., "Öğretmen adaylarının üniversiteye giriş puanları ile KPSS puanlarının incelenmesi: Türk üniversitelerinin profili", Sivas, ss.337-347, 2018

BİLİR B., USLU B., ÖZTÜRK H., ÇAĞATAY Ş. M.

Eğitim yönetimi araştırmaları, Uğurlu C.T., Beycioğlu K., KoşaR S., Kahraman H., Köybaşı-Şemin F., Editör, Cumhuriyet Üniversitesi Yayıncılık, Sivas, ss.337-347, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

6. Opinions of the Advisors towards the Counseling Process in the Post-graduate Education

Çoruk A., Bilir B., Çağatay Ş. M.

Research on Education, Hasan Arslan,Carmen Sonia Duse,Mehmet Ali Icbay, Editör, International Association of Social Science Research, Bialystok, ss.194-201, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2019 - 2022

2019 - 2022

Open and Distance Education for Palliative Care at Home

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

Ünal D.(Yürütücü), Genç S. Z., Çağatay Ş. M., Yalçın Gürsoy M., Kalın Salı M.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 16

h-indeksi (SCOPUS): 1