Yazma Eğitiminde Süreç Temelli Yaklaşıma İlişkin Öğretmen Görüşleri


Geçgel H. (Yürütücü)

Diğer Uluslararası Fon Programları, 2023 - 2024

  • Proje Türü: Diğer Uluslararası Fon Programları
  • Başlama Tarihi: Aralık 2023
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2024

Proje Özeti

Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin süreç temelli yazma yaklaşımına yönelik görüşleri incelenecektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılacak; çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilecektir. Araştırmanın verilerinin analizinde nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla Türkçe öğretmenlerine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanacaktır. Alanyazında süreç temelli yazma yaklaşımı; aşamalar halinde ilerleyen ve sadece sonuca değil, sürece de önem verilen bir yaklaşım olarak tanımlamaktadırlar. Araştırmaya katılan Türkçe öğretmenlerinin, öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesinde süreç temelli yazma yaklaşımının yeri ve süreç temelli yazma yaklaşımını uygularken karşılaştıkları sorunlar hakkındaki görüşleri tespite çalışılacaktır.