Toprak M. S.(Yürütücü), Sağıroğlu B. O., Arsu Y., Kızılaslan M. A.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2024
Yeşil
binalar, enerjinin aktif kullanımı, doğal kaynakların düzenli ve verimli kullanımı,
çevreye olumsuz etkileri olan atık emisyonlarının ortadan kaldırılmasını veya azaltılmasını
sağlayarak; insanların sağlıklı ve konforlu bina ve ortamlarda yaşamasını
amaçlamaktadır. Ortaöğretim öğrencilerinin yeşil konsepti üzerine bilgi
düzeylerinin araştırılması ve bu bilgi düzeylerinde bir artış yaşanması;
geleceğin mühendis ve mimar adayı olan bu öğrencilerin yaşayabilecekleri iklim
krizlerinin çözümüne yönelik alternatif yöntemler hakkında önceden gerekli
bilgiye sahip olmalarını sağlayacaktır. Bu bağlamda önerilen proje kapsamında sünger şehir
farkındalığının proje ekibinde geliştirilmesi adına danışman tarafından proje
ekibine eğitimler verilecektir. Ardından, proje ekibi seçilen ortaöğretim
kurumunda sunulmak üzere sunumlar hazırlayacak ve sünger şehir konseptli ve
geleneksel konseptli şehir maketleri oluşturacaktır. “Kontrol
grupsuz ön test-son test” modeli kullanılarak seçilen ortaöğretim kurumu
öğrencilerinin verilecek eğitim öncesi sünger şehir başarı düzeylerini ölçmek
adına ön test; verilen eğitim, sunum ve maket simülasyonları sonrası sünger
şehir başarı düzeylerini ölçmek adına son test yapılacak ve sonuçlar
değerlendirilecektir. Testler sonucunda ortalama,
standart sapma ve t-testi değerleri kullanılarak; eğitim öncesi ve eğitim
sonrası başarı düzeylerinde anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılacaktır.
Son olarak, elde edilen sonuçlar Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Teknik
Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda düzenlenecek ‘Genç-Su Buluşmaları’nda önlisans
ve lisans düzeyindeki öğrencilere sunumlar ve maket simülasyonları ile
paylaşılacaktır.