Teknopark, 2023 - 2024
Son yıllarda hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte büyük bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte insanların sanal ortamlarda etkileşim kurabilmesi çok daha kolay hale gelmiştir. İnsanların farklı coğrafyalardan birbirleriyle bağlantı kurabilmesi, bilgiye kolaylıkla ulaşabilmesi ve dijital platformlarda etkileşimli deneyimler yaşayabilmesi İnternet, mobil cihazlar ve sosyal medya gibi araçlar sayesinde çok daha kolay hale gelmiştir. Bu kapsamda, oyunlar dijitalleşen dünyanın sunduğu olanakları en iyi şekilde değerlendiren araçlardan biridir. Özellikle internetin yaygın kullanılması, akıllı telefonların ve diğer mobil cihazların kullanımının artmasıyla birlikte mobil oyunlar hayatımızın büyük bir parçası haline gelmiştir. Bu bağlamda, mobil oyun sektörü de dijital dünyanın önemli bir bileşeni olmayı başarmıştır. Mobil cihazların yaygınlaşması, teknolojinin ilerlemesi ve yaygın internet sağlayıcı ağının genişlemesi kullanıcıların istedikleri her yerde ve her zaman online ve offline olarak oyun oynamalarını sağlamıştır. Mobil oyunlar, mobil platformlarda sunulan dijital deneyimleri temsil eden araçlar olarak adlandırılabilir. İnsanlar, mobil oyunlar aracılığıyla sanal dünyalara adım atar, farklı rolleri üstlenir ve etkileşimli hikayelerin bir parçası olurlar. Mobil oyunlar, strateji oyunlarından bulmaca oyunlarına, macera oyunlarından spor oyunlarına kadar geniş bir yelpazede sunulur ve her türlü kullanıcı ilgisine hitap eder. Mobil oyun sektörünün büyüklüğü ve ekonomik önemi de dikkate değerdir. İnsanlar, mobil oyunlar için büyük miktarlarda para harcamakta ve oyun içi satın almalarla oyun deneyimlerini geliştirmektedir. Reklamlar, sponsorluklar ve premium uygulama satışları gibi gelir kaynakları da mobil oyun şirketlerine önemli kazançlar sağlamaktadır. Mobil oyun sektörü, küresel oyun pazarı gelirlerinin yarısını oluşturmaktadır. 2022 yılı gelirleri 92 milyar dolar olarak tahmin edilen mobil oyun sektörü ilk sırada yer alırken; konsol oyunları 51.8, indirilebilen masa üstü oyunları ise 38.2 milyar dolarlık pazar geliri vardır. Bu nedenle, mobil oyun sektörü hem geliştiriciler hem de oyun yayıncıları için büyük bir iş fırsatı sunmaktadır. Mobil oyun sektöründe tercih edilen oyun türlerinden biri ise ‘’Hibrit Casual” oyun türüdür. Bu oyunlar, basit ve kolay anlaşılır oyun mekaniklerine sahip olan, genellikle kısa oynanış süreleri olan ve çeşitli kitlelere hitap eden oyunlardır. Bu tür oyunlar, mobil oyun sektörünün en popüler türlerinden biridir ve kullanıcılar arasında geniş bir kabul görmektedir. Hibrit casual oyunlar, genellikle çeşitli oyun mekaniklerini birleştiren ve daha derinlikli deneyimler sunan oyunlardır. Bu noktada, Hibrit casual oyunlar diğer oyun mekaniklerini de içerdiği için Hyper Casual oyunlara göre; • Oyuncularda belli bir oranda meydan okuma hissi oluşturabilir ve beceri gerektirebilir • Oyun süresi daha uzun olabilir ve daha karmaşık görevler içerebilir. • Genellikle daha uzun oyun sürelerine sahip olabilir. • Oyunculara daha fazla içerik, seviye ve görev sunarak daha uzun oyun deneyimleri sunabilir. • Farklı yaş gruplarına hitap edebilir ve geniş bir kitleye ulaşmayı hedefler. • Oyun mekanikleri ve içeriği, farklı ilgi alanlarına sahip oyuncuları cezbetmeye çalışır. Daha önceki proje önerilerimizde bahsedildiği üzere, firmamız bu sektöre oyun yazılım-mekanik-animasyon geliştiriciliği yapmayı ve ayrıca sektörde izlenen iş politikalarına şekil veren analizlere de katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Diğer projelerimizden farklı olarak, bu projede oyun yayın firmalarına “Hibrit casual tip oyunlar” için yeni fikirler üretme, yeni fikirlere yeni mekanikler üretme, animasyon alt yapısı sağlama, üretilen fikir ve mekaniklerin kullanıldığı özgün dijital içerikleri sağlama, kullandırma ve sonunda kullanma verileri üzerinden analizler yaparak, oyun geliştiriciliği sektörüne gelecek stratejilerin belirlenmesi için bilgi sağlamayı amaçlamaktadır.