Diğer Ülkelerin Sivil Toplum Kuruluşları Tarafından Desteklenmiş Proje, 2024 - 2024
Ana Sanat Stüdyosu dersi, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim Öğretmenliği Programı'nın birinci yılından itibaren sunulan zorunlu sekiz yarıyıllık bir derstir. Öğrencilerin alandaki temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan ders, her yarıyılda hem teorik hem de pratik yaklaşımları içeren çeşitli içerik ve uygulama teknikleri sunmaktadır. Çeşitli deneysel uygulama alanları kurarak, ders öğrencilere mesleki yeterlilik kazandırmayı amaçlamaktadır. Yapısı yalnızca geleneksel yöntemleri entegre etmekle kalmayıp aynı zamanda yenilikçi ve çağdaş yaklaşımları da benimsemektedir. Ancak, çeşitli metodolojilere bu açıklık, dersin üniversiteler arasında uygulanmasında tutarsızlıklara yol açmıştır ve bu da hem öğrenciler hem de eğitmenler için zorluklar yaratmaktadır. Bu zorlukların altında yatan temel sorun, üniversiteler ve eğitmenler arasında Ana Sanat Stüdyosu dersinin hedefleri ve yöntemleri konusunda uyum eksikliğidir. Bu tutarsızlıklar, öğrencilerin mesleki ve sanatsal yeterliliklerinde kurumlar arasında önemli farklılıklara yol açmakta ve Ulusal Eğitim düzeyinde Görsel Sanatlar dersinin sunumu ve uygulanması açısından önemli zorluklara yol açmaktadır.
Bu proje, Ana Sanat Stüdyosu dersinin uygulanması, içeriği ve yöntemleri açısından etkili ve çağdaş bir eğitim modelinin nasıl yapılandırılması gerektiğini araştırarak bu sorunları ele almayı amaçlamaktadır. Bunu başarmak için proje, 36 üniversitedeki Ana Sanat Stüdyosu derslerinin öğrenme çıktılarını ayrıntılı olarak analiz etti. Analiz, kurumlar arasında belirli benzerliklerin yanı sıra önemli farklılıklar ortaya koydu. Bu bilgiler ışığında, bu derslerin içeriği ve yöntemlerini araştırmak için on sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu geliştirildi. Bu form, Ana Sanat Stüdyosu dersini öğretme konusunda en az beş yıllık uzmanlık ve deneyimlerine göre seçilen on farklı üniversiteden öğretim üyelerine uygulandı. Görüşme formunda, uzman öğretim görevlilerinden Ana Sanat Stüdyosu dersinin çeşitli üniversitelerde uygulanmasındaki benzerlik ve farklılıkların arkasındaki nedenleri açıklamaları ve olası çözümlere ilişkin kendi bakış açılarını sunmaları istendi. Bu görüşmeler aracılığıyla proje, mevcut zorlukları belirledi ve uzman öğretim üyelerinin içgörülerine dayanarak öneriler formüle etti. Bu araştırmadan elde edilen bulguların, özellikle Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda verilen Sanat Atölyesi derslerine yönelik daha etkili, verimli ve çağdaş uygulamaların geliştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir.