Yaşar E. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2024 - 2025
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde dijital hikâye yöntemini kullanarak destan ve efsaneler üzerine tasarladıkları dijital hikâyelerin eğitsel süreçlere etkisini ve öğretim materyali olarak sağlayabileceği katkıyı ortaya koymaktır. Bu sebeple araştırmada öğretmen adayları, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın öğrenme alanlarına uygun olarak dijital ortamda destan ve efsane tasarlamışlardır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının üçüncü sınıfına devam eden 35 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, dijital hikâye yönteminin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme ve pedagojik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olduğu ve öğrenme süreçlerini daha verimli ve ilgi çekici hale getiren güçlü bir araç olduğu tespit edilmiştir. Olay örgüsünde kullanılan flashback gibi tekniklerin etkin kullanımı, hikâyelere edebi derinlik kazandırırken görsel ve işitsel unsurlar soyut kavramları somutlaştırarak öğrenmeyi zenginleştirdiği anlayışını oluşturmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının coğrafi ve kültürel unsurları bütünleştirerek anlatılara derinlik kazandırdığı tespit edilmiştir. Bu bulgular, dijital araçların eğitimde yenilikçi bir dönüşüm sağlama potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir.