COVID-19 PANDEMİSİNİN BİTKİSEL TASARIM EĞİTİMİNE YANSIMALARI


Creative Commons License

Erduran Nemutlu F., Öncül N. E.

7th. International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, Mardin, Türkiye, 10 Aralık 2021 - 12 Kasım 2022, ss.379-380

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Mardin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.379-380
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Corona virüs salgını, peyzaj mimarlığı eğitim-öğretiminde, en fazla uygulamalı dersleri etkilemiştir. Bitkisel tasarım dersi de bunlardan biridir. Çünkü yüz yüze yapılması tasarım mantığı ve algısını artırmaktadır. Ancak tüm ülkeyi etkileyen pandemi gibi özel durumlarda çalışmaların dijital ortamda yapılabileceği bazı yöntemler geliştirilmesi zorunludur. Bu çalışmada bitkisel tasarım dersinin internet ortamında çevrim içi olarak etkin verilebilmesi için hazırlanan uygulamalar açıklanmıştır. Bu dönemde yaşanan deneyimlerin bilimsel olarak değerlendirilerek geleceğe aktarılması önemli görülmesi nedeni ile bu çalışma yapılmıştır. Öğrencilerin en etkin olarak algılamalarının sağlanması ve geri dönüşlerin elde edilebilmesi için haftalık takip gerektiren ödev sistemi kullanılmıştır. Öğrencilerin kendi araştırmalarını yapmaları yanı sıra hazırladıkları çizimlerin ve edindikleri kazanımların derslerde birebir tartışılabilmesini kolaylaştırabilmek için tablolar ve şablonlar hazırlanmıştır. Dönem sonunda bitkisel tasarım dersinin başarısının ölçülebilmesi için bir anket yapılmıştır. Anket 2020-21 güz döneminde, 53 öğrenciye uygulanarak sonuçları tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Covid-19 pandemisi, Bitkisel tasarım, Peyzaj mimarlığı eğitimi

ABSTRACT The Corona virus epidemic has affected the most applied courses in landscape architecture education. The planting design course is also one of them. Because doing it face to face increases the design logic and perception. However, in special cases such as the pandemic that affects the whole country, it is necessary to develop some methods in which studies can be carried out in the digital environment. In the study, the applications prepared in order to give the herbal design course online effectively on the internet are explained. In this study was carried out because it is considered important to evaluate the experiences in this period and transfer them to the future. The homework system, which requires weekly follow-up, has been used in order to ensure that students perceive it as the most effective and to obtain feedback. Tables and templates have been prepared in order to facilitate the students to do their own research, as well as to discuss the drawings they have prepared and the achievements they have acquired. At the end of the semester, a survey was conducted to measure the success of 7th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE www.artuklukongresi.org Mardin, TURKEY 379 the planting design course. The survey was applied to 53 students in the 2020-21 fall semester and the results were discussed. Keywords: Covid-19 Pandemic, Planting design, Landscape education