10th International Management and Social Sciences Conference, İstanbul, Turkey, 15 - 16 October 2022, pp.34
Bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle beraber dünya ikilileşmeye başlamıştır. İnsanlık, fiziksel
yaşam ve dijital yaşam arasında iç içe geçmiş dünyalar içinde yer almaktadır. Dijital dünya, insanların
sosyal ilişkiler gibi beşerî faaliyetlerini gerçekleştirdiği ve dijital kimliklerin inşa edildiği engin bir
alandır. Bu bağlamda kullanıcı, tensiz bir dünyada varoluşunu tamamlayabilmek için bedene ve
kimliğe ihtiyaç duymaktadır. Böylece insanlar, biyolojik bedenlerin arkasında dijital bedenlerini
oluşturarak sanal varoluşlarını tamamlamaktadırlar. Dijital insanın üretilmesi, kullanıcının duyusal
durumunu yansıtmasına ve sanal benliğini özne haline getirmesine de olanak sağlamaktadır. Bu
bağlamda Epic Games’in kullanıma sunduğu bulut tabanlı dijital modelleme ile kullanıcılar, dijital
insan yani MetaHuman’ı oluşturacaklardır. Ayriyeten Unreal Engine’in geliştirdiği “MetaHuman
Creator” de gerçekçi insan modellemesi ile yapay zekâ ve sinir ağı teknolojilerini güçlendirerek,
gerçek zamanlı davranış uygulayabilen dijital insan MetaHuman’ı sanal topluluklara sunmaktadır.
MetaHuman, kelime anlamı olarak insan ötesi veya öte insan anlamına gelmektedir. Bu doğrultu da
insan, ilk çağlardan beri süregelen varoluşunu gerçekleştirme heyecanını sanal evrene taşımaktadır.
Bu sayede dijital insan bedenini sıfırdan oluşturma veya çoğaltma olanağı sunulmaktadır. İnsanlar,
sanal dünyadaki bedenlerini sınırlayan unsurlar olmaksızın dijital benliklerine istedikleri gibi hayat
verebileceklerdir. Bedensel sınırların aşılmasıyla beraber insan zihni de dijitalleşecektir.
Dijitalleşmenin tamamlanmasıyla beraber, reel dünyadaki beden formu işlevselliğini dönüştürerek,
varlığını dijital beden ve dijital kimlik üzerinden oluşturacaktır.