ÖĞRETMENLERİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ VE KURUMSAL DESTEK ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Temel K.

Trakya Eğitim Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.914-923, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.24315/tred.1400533
  • Dergi Adı: Trakya Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.914-923
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, kamuda görev yapan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme algısı ile yaşam boyu öğrenmede kurumsal destek algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma çalışma grubunu kamuda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında uygulanan “Yaşam boyu öğrenme eğilimlimi ölçeği” Chronbach’s Alfa iç tutarlılık katsayısı 0,97 ve “Yaşam boyu öğrenmede öğretmenlerin kurumları tarafından desteklenme algısı ölçeği” Chronbach’s Alfa iç tutarlılık katsayısı 0,93 olarak ölçülmüş, ölçeklerin güvenilir ve geçerli oldukları kabul edilerek veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam boyu öğrenmede kurumsal destek algıları arasında anlamlı ilişki olduğu, mesleğe yeni başlamış ve daha genç öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile kurumsal destek algılarının diğerlerine göre pozitif olduğu tespit edilmiştir. 

This study aimed to determine the lifelong learning perception of teachers working in the public sector and their perception of institutional support in lifelong learning. The research study group consists of teachers working in the public sector. Lifelong learning tendency scale Chronbach's Alpha internal consistency coefficient applied within the scope of the research was measured as 0.97 and Chronbach's Alpha internal consistency coefficient of the teachers' perception of support by their institutions in lifelong learning scale was measured as 0.93, and the data were analyzed assuming that the scales were reliable and valid. As a result, it was determined that there was a significant relationship between teachers' lifelong learning tendencies and their perceptions of institutional support in lifelong learning, and that the lifelong learning tendencies and institutional support perceptions of teachers who had just started their careers and younger teachers were positive compared to the others.