Sosyal Medya Reklamları


İnal M.

Stratejik Sosyal Medya Pazarlaması, Erkan Bil, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.129-151, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Beta Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.129-151
  • Editörler: Erkan Bil, Editör
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda teknolojik yenilik faaliyetlerinin etkisiyle günümüzün vazgeçilmez araçlarından birisi haline gelen sosyal medya platformları, küresel anlamda sosyal akımların hızla yayılım gösterdiği ortak etkinlik alanlarıdır. Sürekli değişim ve gelişimlerin yaşandığı bu dönemde sosyal medya platformları, hem bireylerin yaşamlarında hem de işletmelerin stratejik kararlarında önemli bir yer tutmaktadır. Dünya genelinde 4 milyardan fazla kullanıcı sayısına ulaşan sosyal medya platformları büyük bir pazar ve yeni bir iletişim paradigması haline gelmiş, tüketicilerle sürdürülebilir ilişkiler geliştirebilmeyi hedefleyen işletmeler için etkili ve değerli içerik üretimini çok daha fazla gerekli kılmıştır. Tüketicilerin satın alma karar süreçlerinde etkili olan sosyal medya platformlarında işletmelerin ürün, hizmet ve/veya markasını hatırlatmak, farkındalık yaratmak, tüketiciyi bilgilendirmek, eğlendirmek ve satın almaya teşvik etmek amacıyla yaptıkları reklam faaliyetleri büyük bir stratejik öneme sahiptir. Bu nedenle, sosyal medya reklamlarının işletmelerin pazarlama stratejilerinde özellikle son dönemde önemli bir rol üstlendiği söylenebilir. Stratejik Sosyal Medya Pazarlaması kitabının bu bölümünde Sosyal Medya Reklamları konusu ele alınacaktır. İlk olarak sosyal medya ve reklamcılık ile ilgili genel bilgiler verilecektir. Ardından, sosyal medya reklamlarının önemi ve avantajları, sosyal medya ve reklamlarıyla ilgili güncel bilgiler ve araştırma sonuçları incelenecektir. Ayrıca, sosyal medya reklamları ile geleneksel medya reklamlarının bütünleşik bir bakış açısıyla ele alınması, Instagram, Facebook, Youtube, LinkedIn platformlarındaki reklam uygulamaları ve işletmelerin bu uygulamaları nasıl daha etkin bir şekilde kullanabileceği bölüm kapsamında değerlendirilecektir.