Diş Hekimliği Fakültesi’nde Uygulanan Zorunlu Uzaktan Eğitime Yönelik ÖğrenciMemnuniyetinin Değerlendirilmesi: Anket Çalışması


Creative Commons License

Deniz Y., Çetin Genç Ç., Genç C., Tosun İ., Değirmenci A.

Selcuk Dental Journal, sa.9, ss.173-181, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.15311/selcukdentj.951660
  • Dergi Adı: Selcuk Dental Journal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.173-181
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Dünya çapındaki tüm üniversitelerde eğitim süreci

SARS-CoV-2 (COVID-19) salgınından güçlü bir şekilde

etkilenmiştir. Virüsün yayılımını önleme tedbirleri doğrultusunda

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi’

nde de devam etmekte olan dersler yüz yüze eğitimden 2020

bahar döneminde acilen çevrim içi ortamda sağlanan uzaktan

eğitim metoduna aktarılmıştır. Bu çalışmanın amacı, diş

hekimliği öğrencilerinin acil uzaktan eğitim metodu hakkındaki

memnuniyetlerini değerlendirmektir.

Gereç ve Yöntemler: Uzaktan eğitim metodu uygulandıktan 2

dönem sonra Ocak 2021 tarihinde 1., 2. ve 3. sınıftaki

öğrencilerden kullanılan materyaller ve iletişim araçlarını,

öğretmen-öğrenci etkileşimini, ortam tasarımını, e-derse

yönelik tutumlarını, dersin içeriği ve öğretim sürecini inceleyen

çevrim içi bir anket doldurmaları istendi. Veriler, tanımlayıcı

istatistikler ile değerlendirildi. Sınıflar ve cinsiyetler arası

karşılaştırmalar için Ki-kare ve Fisher Exact testleri kullanıldı.

İstatistiksel anlamlılık sınırı 0,05 olarak belirlendi.

Bulgular: Ankete toplamda 189 öğrenci (116 kadın, 73 erkek

öğrenci) katıldı. Ankete katılan tüm öğrencilerin % 45.9’ unun

uzaktan eğitimden memnun olmadıkları, % 65.07’ sinin de

uzaktan eğitimdeki öğrenme motivasyonlarının geleneksel

eğitime göre daha az olduğu gözlemlendi. Birinci sınıftaki

öğrencilerin, öğretmen-öğrenci etkileşiminin 2. ve 3. sınıflara

oranla daha düşük olduğu görüldü (p<0.05).

Sonuç: Ağırlıklı olarak teorik eğitimi ve klinik öncesi uygulama

eğitimini uzaktan öğrenme ile alan öğrenciler üzerinde

yürütülen çalışmanın verileri ışığında uzaktan eğitim

metotlarının geliştirilmesi gerektiği düşünülmektedir.

ANAHTAR KELİMELER

Diş Hekimliği Eğitimi, Uzaktan Eğitim, SARS-Cov-2, E-

Öğrenme

Background: The educational process in all universities has been

strongly affected by the SARS-CoV-2 (COVID-19) epidemic. In line

with the measures to prevent the spread of the virus, the ongoing

courses at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Dentistry

were transferred from face-to-face education to the online distance

education method in the spring term of 2020. The aim of this study

is to evaluate the satisfaction of students about the emergency

distance education method.

Methods: 1st, 2nd and 3rd grade students filled out an online

questionnaire examining the used materials and communication

tools, teacher-student interaction, environment design, attitudes

towards e-course, the content of the course and the teaching

process in January 2021, 2 semesters after the implementation of

the distance education method. Data were evaluated with

descriptive statistics. Chi-square and Fisher Exact tests were used

for comparisons between classes and genders. The statistical

significance limit was set as 0.05.

Results: A total of 189 students (116 female, 73 male students)

participated in the survey. It was observed that 45.9 % of all

students participating in the survey were not satisfied with distance

education, and 65.07 % of them had less motivation to learn in

distance education compared to traditional education. It was

observed that the teacher-student interaction of the first grade

students was lower than the 2nd and 3rd grade students (p<0.05).

Conclusion: It is thought that distance education methods should

be developed in the light of the data of the study carried out on

students.

KEYWORDS

Dental education, distance education, SARS-CoV-2, e-learning