Batı Resim Sanatında Mimari Yansımalar


Creative Commons License

Baydemir Katkar G.

JOURNAL OF ARTS, cilt.7, sa.1, ss.17-27, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Resim ve Mimarlık arasındaki etkileşim yüzyıllar öncesine dayanan ve önemini koruyan çok yönlü bir kavramdır.

Batı Resim Sanatında Rönesans’tan gününüze değin mimariye dair öğelerin temsillerini içeren resimler ve

sanatçılarının bu mimari formları ele alış biçimleri bu makalede kronolojik olarak işlenmiştir. Antik dönemden

günümüz sanatına değin rasyonellikten ruhaniliğe kadar çeşitli anlamlar yüklenen bir sembolizm diline dönüştüğü

izlenen mimari formların resimlerdeki betimlemeleri, biçimsellikten evrensel arketiplere uzanan yaklaşımlarla

irdelenmiş olup; Raphaello Sanzio, Il Canaletto, Hubert Robert, Claude Monet, Giorgio de Chirico, Ludwig Meidner

, Iain Macnab, David Hockney gibi ressamların eserlerinden örnekler ele alınmıştır. Makalede literatür tarama ve

eser inceleme yöntemleri kullanılmıştır.

The interaction between Painting and Architecture is a multifaceted concept that dates back centuries and maintains

its importance. Paintings containing representations of architectural elements in Western Painting from the

Renaissance to the present day, and the ways in which their artists handled these architectural forms, are discussed

chronologically in this article. The depictions of architectural forms in paintings, which have been observed to

have transformed into a language of symbolism with various meanings from rationality to spirituality, from

ancient times to today’s art, have been examined with approaches ranging from formalism to universal archetypes.

Examples from the works of painters such as Raphaello Sanzio, Il Canaletto, Hubert Robert, Claude Monet, Giorgio

de Chirico, Ludwig Meidner, Iain Macnab, David Hockney were discussed. Literature scanning and work review

methods were used in the article.