JOURNAL OF ARTS, cilt.7, sa.1, ss.17-27, 2024 (Hakemli Dergi)
Resim ve Mimarlık arasındaki etkileşim yüzyıllar öncesine dayanan ve önemini koruyan çok yönlü bir kavramdır.
Batı Resim Sanatında Rönesans’tan gününüze değin mimariye dair öğelerin temsillerini içeren resimler ve
sanatçılarının bu mimari formları ele alış biçimleri bu makalede kronolojik olarak işlenmiştir. Antik dönemden
günümüz sanatına değin rasyonellikten ruhaniliğe kadar çeşitli anlamlar yüklenen bir sembolizm diline dönüştüğü
izlenen mimari formların resimlerdeki betimlemeleri, biçimsellikten evrensel arketiplere uzanan yaklaşımlarla
irdelenmiş olup; Raphaello Sanzio, Il Canaletto, Hubert Robert, Claude Monet, Giorgio de Chirico, Ludwig Meidner
, Iain Macnab, David Hockney gibi ressamların eserlerinden örnekler ele alınmıştır. Makalede literatür tarama ve
eser inceleme yöntemleri kullanılmıştır.
The interaction between Painting and Architecture is a multifaceted concept that dates back centuries and maintains
its importance. Paintings containing representations of architectural elements in Western Painting from the
Renaissance to the present day, and the ways in which their artists handled these architectural forms, are discussed
chronologically in this article. The depictions of architectural forms in paintings, which have been observed to
have transformed into a language of symbolism with various meanings from rationality to spirituality, from
ancient times to today’s art, have been examined with approaches ranging from formalism to universal archetypes.
Examples from the works of painters such as Raphaello Sanzio, Il Canaletto, Hubert Robert, Claude Monet, Giorgio
de Chirico, Ludwig Meidner, Iain Macnab, David Hockney were discussed. Literature scanning and work review
methods were used in the article.