6Th International Eskişehir Terra Cotta Symposium, Eskişehir, Türkiye, 10 - 23 Eylül 2012, cilt.1, ss.155-167
Sanat eğitimi verilen birçok bölümde olduğu gibi, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve
Meslek Yüksekokullarındaki seramik bölümlerinde eğitim alan öğrenciler de
mezuniyetlerinin ardından çalışma alanlarının kısıtlılığı nedeniyle istihdam sorunu ile
karşılaşmaktadır. Seramik eğitimi veren kurumlarda tasarım derslerinde bilgisayar destekli
yazılım kullanımına yer verilmesi öğrencilere farklı yetkinlikler kazandırırken, endüstriyle
kurulan bağlantılar bu duruma çözüm önerisi olarak sunulabilecektir. Bu alana yönelen
öğrenciler fabrikalarda, bilgisayar destekli tasarım ve üretim süreçlerine daha fazla hâkim
olacağından, fabrikaların tasarım bölümlerinde çok daha kolay iş bulma imkânına sahip
olabileceklerdir.
Bunun yanı sıra tasarlanan ürünün uygulamaya geçmeden hata ve kusurlarını
görebilmemize imkân sağlayan bu yöntem ile seramiğin her alanında enerji, malzeme ve
zaman tasarrufu sağlanması mümkün olacaktır.
As in many departments of art education, students studying ceramics at Faculties of
Fine Art and Vocational Schools face problems of unemployment when they graduate due to
the limited of the fields they can work in. Just as the use of computer-aided software in design
courses taught at institutions of ceramic education provide the students various competencies,
the connections with the related industry can be proposed as a solution to the problem. Since
students interested in this field will have a comprehensive knowledge of computer-aided
design and production processes in factories, they will have higher chances of being
employed in design departments of factories.
Apart from that, this method that enables to see the errors and defects of a product
before it is applied will make it possible to save up on time, energy and material in every field
of ceramics.