Sanal gerçeklik teknolojileri son dönemlerde çeşitli alanlarda farklı amaçlarla kullanılmaktadır. İlgili literatürde uygulamalı eğitim gerektiren alanlarda sanal gerçeklik teknolojileri kullanımının barındırdığı potansiyel ve sağlayabileceği faydalara dair çalışmalara rastlanmaktadır. Bu bilgilerden hareketle sanal gerçeklik uygulamalarının turizm rehberliği eğitimindeki muhtemel etkilerinin belirlenmesinin önem taşıdığı görülmektedir. Bu çalışma; sağlık, mimarlık vb. alanlarda uygulama ve eğitim gibi süreçlerde kullanılabilen SG teknolojilerinin turizm rehberliği eğitiminde kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma verileri turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerle yapılan görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen veriler içerik analizi, betimsel analiz ve tematik analiz teknikleriyle irdelenmiştir. Katılımcı grubu, eğitim süreçlerinde sanal gerçeklik kullanımının dersleri daha ilgi çekici kılacağı ve öğrenilenlerin akılda kalmasına yardımcı olacağı konularında ortak görüş bildirmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen analizler doğrultusunda turizm rehberliği öğrencilerinin eğitim süreçlerinde SG kullanımını faydalı bulduğu ve SG kullanımına istekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Virtual reality technologies have recently been used for various purposes in various fields. The relevant literature contains studies on the potential and potential benefits of using virtual reality technologies in fields requiring practical training. Based on this information, it is crucial to determine the potential impact of virtual reality applications on tourism guidance education. This study aims to uncover student opinions on the use of VR technologies, which can be used in practical and educational processes in fields such as health, architecture etc., in tourism guidance education. Research data was obtained through interviews with tourism guidance students. The data obtained during the research process was analyzed using content analysis, descriptive analysis, and thematic analysis techniques. The participant group shared a consensus that the use of VR in education would make lessons more engaging and help students retain what they learned. Based on the analyses conducted within the scope of the study, it was concluded that tourism guidance students found the use of VR useful in their education and were eager to use VR.