Zihinsel kayıplar bireylerin iş ve sosyal yaşamlarında olumsuz çıktılar oluşturan bir unsur olarak değerlendirilmektedir. Zihinsel kayıpların sonuçlarının ve bu kayıplara neden olan faktörlerin belirlenmesinin önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu kapsamda araştırmada bir üniversitede görev yapan yöneticilerde zihinsel kayıpların öncüllerinin ve sonuçlarının bir model çerçevesinde sunulması amaçlanmaktadır. Araştırma amacı doğrultusunda 24 yönetici ile yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler MAXQDA nitel veri analizi programı kullanılarak kodlanmış ve kategorize edilmiştir. Analiz sonuçları çerçevesinde yöneticilerin karşılaştığı zihinsel kayıplara yol açan nedenler üç ana tema çerçevesinde belirlenmiştir. Bununla birlikte yöneticilerin karşı karşıya kaldığı zihinsel kayıpların sonuçları ise “bireysel”, “örgütsel” ve “çevresel” sonuçlar olmak üzere üç ana tema kapsamında sınıflandırılmıştır.
Cognitive failures evaluated as a significant component which led to detrimental outcomes in both social and work life of individuals. Therefore, it is considered as an important to determine the consequences and antecedents of cognitive failures. Within the scope of the research, it is aimed to present the antecedents and consequences of cognitive failures in the managers working at a university within the framework of a model. Th aim of the research; interviews were conducted with 24 managers through a semi-structured questionnaire The data obtained from the interviews were coded and categorized using the MAXQDA qualitative data analysis program. In the light of the analysis results, the antecedents of cognitive failures as in managers were determined as three themes within the framework of research. However, the consequences of cognitive failures seen in managers are classified under three main themes as "individual", "organizational" and "environmental consequences".