Bu çalışma, 9. sınıf lise öğrencilerine yönelik beş haftalık bir kültürlerarası iletişim yetkinliği (KIY) eğitim programının etkisini incelemek için karma bir araştırma yöntemi kullanmıştır. Bağımlı örneklem t-testleri analizi, genel KIY seviyelerinde ve de özellikle bilgi ve bilinç boyutlarında bir artış olduğunu ortaya koymuş ve eğitimin etkinliğini göstermiştir. Ancak, bu sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı olmasına rağmen, küçük etki büyüklükleri eğitimin etkisinin sınırlı olduğunu önermektedir. Ayrıca, duygusal, davranışsal ve öz-yeterlik boyutlarında anlamlı değişiklikler gözlemlenmemiş olup, bu durum eğitimin tutum veya davranışları hemen değiştirmediğini göstermektedir. Öte yandan, görüşmeler öğrencilerin başlangıçta yüzeysel unsurlar ve ulusal stereotiplere odaklanan sınırlı kültürel bakış açılarına sahip olduklarını ortaya koymuştur; ancak eğitim, perspektiflerini genişletmiştir. Katılımcılar, kültürel farklılıklara daha fazla dikkat etmeye başladıklarını ve kültür şoku gibi yeni kavramları öğrendiklerini bildirmiştir. Lise öğrencilerine yönelik ICC araştırmalarında belirgin bir boşluk bulunmaktadır. Çalışma, ICC’nin İngilizce dil öğrenimine entegrasyonunun, öğrencileri giderek daha küreselleşen dünyada etkili etkileşimler için daha iyi hazırlamak adına önemini vurgulamaktadır.
This study uses a mixed research method to examine the effects of a five-week intercultural competence (ICC) training program on 9th-grade high school students. Analysis of paired-sample t- tests revealed a significant increase in overall ICC levels, particularly in the knowledge and consciousness dimensions, indicating the training’s effectiveness. However, despite the statistical significance of these results, the small effect sizes suggest that its impact is limited. Additionally, no significant changes were observed in the affective, behavioral, and self-efficacy dimensions, indicating that the training did not immediately alter attitudes or behaviors. On the other hand, interviews revealed that while students initially had limited cultural perspectives, mainly focusing on surface aspects and national stereotypes, the training broadened their views. Participants reported becoming more mindful of cultural differences and gaining new insights, such as understanding culture shock. There is a noticeable gap in ICC research related to high school students. The study highlights the importance of integrating ICC into English language learning to better prepare students for effective interaction in an increasingly globalized world.