Covid-19 Pandemisinde Üstün Zekalı Öğrencilerin Ekran Bağımlılığı


Umar Ç. N., Akgül H.

14. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.34

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Çanakkale
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.34
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada 12-18 yaş aralığındaki üstün zekalı bireylerin pandemi sürecindeki ekran bağımlılığı durumu ve velilerin bu bağımlılığa ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, Çanakkale’de yaşayan 12-18 yaş aralığındaki 160 öğrenci ve 100 veli oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacılar tarafından öğrenci ve veli için ayrı ayrı hazırlanan “Covid 19 Pandemisinde Ekran Bağımlılığı Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Bu anketin soruları ekran bağımlılığının belirtilerinden oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesi paket programı ile gerçekleştirilmiş, yüzdelik ve frekansları hesaplanmıştır. Araştırmanın bulguları, pandemiden önceki ve sonraki ekran kullanımı süresini, kullandığı teknolojik aletlerin sayısı, ekran başında geçirdiği süreleri, bu süreleri hangi amaçlarla kullandığı, ekran kullanımı için güvenlik önlemi alınıp alınmadığı, ekran başındaki geçirdiği zamanın birey üzerindeki etkileri boyutlarında açıklanmıştır. Pandemiyle birlikte öğrencilerin hem kendi değerlendirmesi hem de velilerinin değerlendirmesi sonucunda ekran karşısında geçirdikleri süre artmış, uyku süreleri azalmış, ekranı kullanma amaçları farklılaşmış ve ekrana ulaşamama durumunda rahatsız ve mutsuz olma durumları artmış olduğu bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Covid-19, Pandemi, Ekran Bağımlılığı, 12-18 yaş, Veli