istanbul aydın üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, cilt.4, sa.2, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, öğretmen adaylarının entegre FeTeMM (Fen, Teknoloji,
Matematik ve Mühendislik) öğretimine yönelik yönelimleri ve teknolojiye
yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin
Fen Bilgisi, Sınıf, Okul Öncesi ve Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri
Eğitimi Bölümlerinde 1-4. sınıfarda öğrenim görmekte olan 533 öğretmen
adayı (103 erkek, 430 kız) katılmıştır. Araştırma verileri 2016-2017 eğitim
öğretim yılı bahar döneminde elde edilmiştir. Araştırmada betimsel tarama
modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Teknolojiye Yönelik Tutum
Ölçeği ve Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği kullanılmıştır. Elde
edilen veriler, SPSS 21.0 istatistiksel paket programı ile analiz edilmiştir.
Verilerin analizinde, Bağımsız Örneklem t-testi ve ANOVA analizlerinden
yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının teknolojiye ve
entegre FeTeMM öğretimine ilişkin yönelimlerinin kabul edilir seviyede
olumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmada fen bilgisi öğretmenliği
programında öğrenim gören öğretmen adaylarının entegre FeTeMM
öğretimine yönelimlerinin, diğer bölümlerdeki öğretmen adaylarından
daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Teknolojiye yönelik tutuma ilişkin
değerlendirmede ise B.Ö.T.E (Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri
Eğitimi) bölümü öğretmen adaylarının, diğer öğretmen adaylarından daha
yüksek seviyede olumlu tutum gösterdiği belirlenmiştir.