7th. International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, Mardin, Turkey, 10 December 2021 - 12 November 2022, pp.379-380
ABSTRACT
The Corona virus epidemic has affected the most applied courses in landscape architecture
education. The planting design course is also one of them. Because doing it face to face
increases the design logic and perception. However, in special cases such as the pandemic that
affects the whole country, it is necessary to develop some methods in which studies can be
carried out in the digital environment. In the study, the applications prepared in order to give
the herbal design course online effectively on the internet are explained. In this study was
carried out because it is considered important to evaluate the experiences in this period and
transfer them to the future. The homework system, which requires weekly follow-up, has been
used in order to ensure that students perceive it as the most effective and to obtain feedback.
Tables and templates have been prepared in order to facilitate the students to do their own
research, as well as to discuss the drawings they have prepared and the achievements they
have acquired. At the end of the semester, a survey was conducted to measure the success of
7th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE
www.artuklukongresi.org Mardin, TURKEY
379
the planting design course. The survey was applied to 53 students in the 2020-21 fall semester
and the results were discussed.
Keywords: Covid-19 Pandemic, Planting design, Landscape education
Corona virüs salgını, peyzaj mimarlığı eğitim-öğretiminde, en fazla uygulamalı dersleri
etkilemiştir. Bitkisel tasarım dersi de bunlardan biridir. Çünkü yüz yüze yapılması tasarım
mantığı ve algısını artırmaktadır. Ancak tüm ülkeyi etkileyen pandemi gibi özel durumlarda
çalışmaların dijital ortamda yapılabileceği bazı yöntemler geliştirilmesi zorunludur. Bu
çalışmada bitkisel tasarım dersinin internet ortamında çevrim içi olarak etkin verilebilmesi
için hazırlanan uygulamalar açıklanmıştır. Bu dönemde yaşanan deneyimlerin bilimsel olarak
değerlendirilerek geleceğe aktarılması önemli görülmesi nedeni ile bu çalışma yapılmıştır.
Öğrencilerin en etkin olarak algılamalarının sağlanması ve geri dönüşlerin elde edilebilmesi
için haftalık takip gerektiren ödev sistemi kullanılmıştır. Öğrencilerin kendi araştırmalarını
yapmaları yanı sıra hazırladıkları çizimlerin ve edindikleri kazanımların derslerde birebir
tartışılabilmesini kolaylaştırabilmek için tablolar ve şablonlar hazırlanmıştır. Dönem sonunda
bitkisel tasarım dersinin başarısının ölçülebilmesi için bir anket yapılmıştır. Anket 2020-21
güz döneminde, 53 öğrenciye uygulanarak sonuçları tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19 pandemisi, Bitkisel tasarım, Peyzaj mimarlığı eğitimi