Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.10, no.36, pp.385-408, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim almakta olan çocukların dil
kullanım becerileri ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Çalışmanın örneklemini, Çerkezköy ilçesinde bulunan 5 farklı anaokulu ve
anasınıfından 150 öğrenci ve anneleri oluşturmaktadır. Çalışmada, nicel
araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Verile-
rin toplanmasında Eskinazi (2003) tarafından geliştirilen “Dil Kullanım Öl-
çeği”nin “Özellikler” alt ölçeği ve Demir ve Şendil (2008) tarafından geliş-
tirilen “Ebeveyn Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler tanımsal, çıkarımsal
ve ilişkisel teknikler ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcı
öğrencilerin çoğunun dil kullanım becerilerinin orta seviyede olduğu; ebe-
veyn tutumlarından en çok demokratik tutumun benimsendiği; dil kulla-
nım becerileri ile cinsiyet arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; ebeveynin
gelir düzeyi, çocuk sayısı ve annenin eğitim durumu arasında anlamlı fark-
lılık olduğu görülmüş ve dil kullanım becerileri ile ebeveyn tutumları ara-
sında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.