2. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 2 - 04 November 2018, pp.109
Muhasebecilik faaliyetlerinin doğru ve eksiksiz yerine
getirilmesinde etkin bir mesleki eğitim son derece önemlidir. Eğitim etkinliğinin
ölçülmesinde kullanılabilecek yöntemlerden biri de öğrenci ders değerlendirme
anketleridir. Bu çalışmanın amacı muhasebe eğitiminde oldukça önemli bir ağırlığa
sahip olan Genel Muhasebe ve Bilgisayarlı Muhasebe derslerinin öğrenci ders değerlendirilme
anket sonuçlarının bazı kategorik değişkenlere göre istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Bu amaçla meslek yüksekokulu
Muhasebe ve Vergi Bölümü ile İşletme Yönetim Bölümü öğrencilerinden anket yöntemiyle
veri toplanmıştır. SPSS 22 programı kullanılarak yapılan betimsel istatistik ve
nonparemetrik test sonuçlarına göre Genel Muhasebe dersi öğrenci ders değerlendirme
anket ortalaması 4,22; Bilgisayarlı Muhasebe dersi öğrenci ders değerlendirme
anket ortalaması ise 4,53’dür. Genel Muhasebe dersinde, öğrencinin kayıtlı olduğu
bölüm ve devam durumu değişkenlerine göre öğrenci ders değerlendirme anketi
ortalama puanları istatistiki açıdan anlamlı farklılık gösterirken; sınıf,
beklenen başarı notu, cinsiyet ve yaş aralığı değişkenlerine göre öğrenci ders
değerlendirme anketi ortalama puanları istatistiki açıdan anlamlı farklılık göstermemektedir.
Bilgisayarlı Muhasebe dersinde öğrencinin kayıtlı olduğu bölüm ve cinsiyet değişkenine
göre öğrenci ders değerlendirme anketi ortalama puanları istatistiki açıdan anlamlı
farklılık gösterirken; devam durumu, beklenen başarı notu ve yaş aralığı değişkenlerine
göre öğrenci ders değerlendirme anketi ortalama puanları istatistiki açıdan
anlamlı farklılık göstermemektedir.