Eğitimde Teknoloji Destekli Yönelimler, Veli BATDI,Zeynel Abidin YILMAZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.123-149, 2022
Kimyasal süreçler gözle görülemeyen moleküler seviyede gerçekleşmektedir ve görülemeyeni ve dokunulamayanı anlamadan kimyayı tam ve doğru bir biçimde anlamak mümkün değildir. Bu durum öğrencilerin kimyayı öğrenmede yaşadığı güçlüklerin ve sahip oldukları kavram yanılgılarının en önemli sebeplerinden biri olarak görülmektedir. Bu zorluğun üstesinden gelmek için eşsiz bir güç olarak ortaya çıkan bilgisayar animasyonları ve simülasyonlarının kimya sınıflarında kullanımı oldukça popüler hale gelmiştir. Popülaritesini hala koruyan bu bilgisayar ürünü dinamik görsellerin (animasyon ve simülasyon) öğrenme üzerindeki etkilerini konu edinen çok sayıda çalışmanın incelenmesi sonucu elde edilen bilgilerin ortaya konması bu bölümün odak noktasıdır. Bir derleme çalışması olan bölümde sunulan bilgiler, bilgisayar animasyonlarının ve simülasyonlarının öğrenme ortamı için oluşturduğu fırsatlar ve riskler hakkında bilgi verme açısından önemlidir. Ayrıca bilgisayar animasyonları ve simülasyonlarını sınıflarında kullanmayı düşünen öğretmenler için bu tür materyallerin kullanımı konusunda dikkat etmeleri gereken hususlar açısından yararlı bilgiler içermektedir.