Teknoloji Destekli Bilimin Doğası Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına Yönelik Görüşlerine ve WEB Tabanlı Öğretime Yönelik Tutumlarına Etkilerinin İncelenmesi


Küçük Gözeller D., Timur B.

İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, pp.41-61, 2025 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 11 Issue: 1
  • Publication Date: 2025
  • Journal Name: İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM), Asos İndeks, Sobiad Atıf Dizini
  • Page Numbers: pp.41-61
  • Çanakkale Onsekiz Mart University Affiliated: Yes

Abstract

2020-2021 öğretim yılında fen bilgisi eğitiminde öğrenim gören 3. sınıf öğretmen adaylarından oluşturulan çalışma grubunun bilimin doğasına yönelik görüşlerine ve WEB tabanlı öğretime yönelik tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bilimin Doğası Ölçeği (BDÖ) ve WEB Tabanlı Öğretim Tutum Ölçeği (WTÖTÖ) kullanılmıştır. Grupların Bilimin Doğası Ölçeği’nden elde edilen son test sonuçları incelendiğinde anlamlı fark göz- lemlenirken bilimsel bilginin değişime açık olması, bilimin deney temelli yanı, bilimsel modeller, bilimsel yöntem, bilimde sosyal ve kültürel değerler, bilimde yaratıcı hayal gücünün yeri, bilim, bilim alt boyutlarında anlamlı fark olduğu sonucuna varılmıştır. WTÖTÖ’den elde edilen veriler incelendiğinde grupların son test ortalamaları arasında anlamlı fark belirlenmiştir.