XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 - 30 October 2021, vol.1, no.1, pp.57
Bu çalışma öğrencilerin matematik dersi başarılarını belirleyen değişkenlerin araştırılmasına yönelik
ortaya konan bir araştırmadır. Araştırma matematik dersi başarısı üzerinde etkisi olan farklı
değişkenlerin ve bu değişkenlerin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin ne derecede olduğunu
belirlemeyi amaçlamaktadır.
Bu amaçla matematik dersinde öğrencilerin başarıları üzerinde etkili olan farklı değişkenler ile ilgili
ortaya konmuş çalışmalara ait sonuçların sistematik bir sentezi gerçekleştirilecektir. Bu konuda yani
öğrencilerin matematik başarı üzerine ortaya konan çalışmalara ait alan yazının oldukça zengin olduğu
görülmektedir (Dursun ve Dede, 2004; Savaş, Taş ve Duru, 2010; Yenilmez ve Duman, 2008).
Bu sebeple araştırmada konu üzerinde farklı zamanlarda ve yerlerde yapılmış olan bireysel
çalışmaların yerine bu çalışmalarda elde edilen bulgularının birleştirilmesi, sentezlenmesi ve
yorumlanması amacıyla yapılmış olan içerik analizi çalışmalarına yer verilecektir. En genel anlamda
meta-analiz, meta sentez (tematik içerik analizi) ve betimsel içerik analizi olarak üçe ayırabileceğimiz
içerik analizleri; üzerinde çalışılan bilginin yaygınlaştırılması ve ortaya konacak yeni çalışmaların,
politikaların, uygulamaların ve kamu algısının şekillendirilmesinde önemli bir role sahip olan
araştırma sentezleridir (Suri & Clarke, 2009).
Ortaya konacak bu çalışma ile matematik dersinde öğrenci başarısı üzerinde etkili olan değişkenlerin
neler olduğuna yönelik önceden gerçekleştirilmiş içerik analizi çalışmalarının sonuçları sentezlenmeye
çalışılacaktır. Sentez sonucu elde edilen bulgular ortaya konulacaktır. Son olarak bu bulgulara yönelik
öneriler sunulacaktır.