Gökçeada’nın gastronomik kimliğinin Ada’da faaliyet gösteren kadın işletmeciler perspektifinden değerlendirilmesi


Creative Commons License

Korkmaz M., Ayduğ İ.

Tourism and Recreation, cilt.2, sa.2, ss.84-96, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Tourism and Recreation
  • Sayfa Sayıları: ss.84-96
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı Gökçeada’nın gastronomik destinasyon kimliğinin kadın işletmecilerin perspektifinden değerlendirilmesidir. Çalışmada Gökçeada’nın gastronomik kimliğinin güçlendirilmesinde kadın işletmecilerin herhangi bir katkısının olup olmadığının belirlenmesi çalışmanın alt amacı olarak belirlenmiştir. Bu amaçla çalışmada Gökçeada’da faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmesi sahibi kadın işletmeciler ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde “Betimsel Analiz ve Sözcük Sıklık Analizi” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda kadın işletmecilerin Gökçeada’nın bir gastronomi kimliğine sahip olduğunu fakat bu kimliğin güçlendirilmesi gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir. Bu kapsamda Gökçeada’nın gastronomik kimliğinin güçlendirilmesi için “Ada’da gastronomik etkinliklerin düzenlenmesi, Ada’da verilen gastronomi eğitiminin desteklenmesi, kadın işletmecilerin rutin toplantılar düzenlemeleri, Rum kültürünün gizli kalan yanlarının keşfedilmesi ve yerel paydaşlar ile senkronize hareket edilmesi gerektiği” sonucuna varılmıştır. Çalışmada ayrıca kadın işletmecilerin Ada’da yetiştirilen yerel ürünleri kullanarak geliştirdikleri reçeteler ile Gökçeada’nın gastronomik kimliğinin güçlendirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıkları belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Gastronomik Kimlik, Mutfakta Kadının Rolü, Gökçeada, Kadın İşletmeciler

The aim of this study is to examine gastronomic identity of Gökçeada from the perspective of women managers. Determining whether women managers have any contribution to be empowered of Gökçeada’s gastronomic identity is determined as the sub-objective of the study. For this purpose, face-to-face interviews were held with women managers who own a food and beverage business in Gökçeada. “Descriptive Analysis and Word-Frequency Analysis” was used to analyze the data obtained from the study. As a result of the study, it is determined that women managers think that Gökçeada has a gastronomic identity, but this identity should be empowered. In this context, it is concluded that in order to be empowered gastronomic identity of Gökçeada, “gastronomic events should be organized, gastronomy education given in the Island should be supported, managers should hold routine meetings, the hidden sides of Greek culture should be discovered and the local stakeholders should act together”. In the study, it is also determined that women managers try to contribute to the strengthening of the Gökçeada’s gastronomic identity with the recipes they developed by using local products grown on the island.

Key Words: Gastronomic Identity, the Role of Women in the Kitchen, Gökçeada, Women Managers