Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumların Girişimcilik Niyetindeki Rolü: Z Kuşağında Bir Araştırma


Cesur D., Köse C.

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.3, ss.252-270, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Günümüzde artan teknoloji, bilgiye erişimin kolaylığı ve girişimcilik eğitiminin lise dengi okullarda verilmeye başlanması ile birlikte gençlerin girişimciliğe adım atmaları diğer kuşaklara göre daha erken olmaya başlamıştır. Bağımsızlığına ve özgürlüğüne düşkün, teknolojiye meraklı, bilgiye hızlı erişebilen, formaliteye uyum sağlamayan, çeşitliliği seven ve hızlı öğrenen ve kendi işini yapmak isteyen gençler artık üniversite mezunu olmayı bile beklemeden iş kurmaya yönelmektedir. Bu çalışmada Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumunun girişimcilik niyetine etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 423 Z kuşağı mensubu kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, yapısal eşitlik modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının girişimcilik niyeti üzerinde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Today, young people's orientation to entrepreneurship has started to happen earlier than other generations due to the increasing technology, ease of access to information and the introduction of entrepreneurship education in schools equivalent to high school. Young people who are fond of independence and freedom, keen on technology, can access information quickly, do not adapt to formalities, love diversity and learn quickly, and want to start their own business, now tend to start a business without even waiting for a university degree. In this study, it is aimed to measure the effect of the Generation Z’s attitude towards digital technology on entrepreneurial intention. For this purpose, a questionnaire was applied to 423 Z generation members. The obtained data were evaluated using the structural equation model. According to the findings obtained from the research, it was concluded that the attitudes of the Z generation towards digital technology have an effect on the entrepreneurial intention.