Turistik Rotalar Hakkında Yerel Halkın Algısı: Trakya Bağ Rotası Örneği


SAVSA G. S., İMAMOĞLU S. C.

Kent Akademisi (Online), cilt.17, sa.5, ss.1889-1901, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 17 Sayı: 5
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.35674/kent.1439779
  • Dergi Adı: Kent Akademisi (Online)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1889-1901
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Trakya Kalkınma Ajansı’nın desteklediği 2013 yılında başlatılan “Trakya Bağ Rotası Projesi” ülkemizdeki ilk bağ rotası projesidir. Çalışmanın amacı Trakya Bağ Rotası ve Trakya Bağ Rotasında yer alan diğer bağ rotaları olan Edirne Bağ Rotası, Gelibolu Bağ Rotası, Kırklareli Bağ Rotası ve Tekirdağ Bağ Rotası hakkında, yerel halkın algılarının metaforlar aracılığıyla tespit edilmesidir. Araştırma verileri, 02.01.2024-22.01.2024 tarihleri arasında Trakya Bağ Rotasında yaşayan 100 yerel halktan toplanmıştır. Araştırma sonucunda Trakya Bağ Rotası’na yönelik olarak geliştirilen metaforlar toplam 10 kategori altında incelenmiştir. Bu kategoriler sırasıyla; gastronomik unsurlar, turistik unsurlar, doğa unsurları, görsel unsurlar, kültürel değer unsurları, soyut unsurlar, ekonomik unsurlar, aile unsurları, duygusal unsurlar ve sanat unsurlarıdır. Trakya Bağ Rotasındaki yerel halk, genel olarak misafirperver ve geleneksel bir yaşam tarzına sahiptir. Trakya Bağ Rotasında tarım ve bağcılık, bölgede önemli ekonomik faaliyetlerdir. Yerel halkın bir kısmı bu sektörlerde çalışmaktadır. Bölgede yaşayanların istihdam olanaklarını elde ettiği bir rota konumunda olan Trakya Bağ Rotasına yönelik olumlu bir görüş birliği bulunmaktadır.
The "Thrace Vineyard Route Project", launched in 2013 with the support of the Thrace Development Agency, is the first vineyard route project in Turkey. The aim of the study is to determine the perception of local people about the Thrace Vineyard Route and the Edirne Vineyard Route, Gelibolu Vineyard Route, Kırklareli Vineyard Route, and Tekirdağ Vineyard Route, through metaphors. Research data was obtained by interviewing 100 people among the local people living on the Thrace Vineyard Route between 02.01.2024-22.01.2024. In the research, metaphors developed for the Thrace Vineyard Route are examined under 10 categories. These categories are respectively, gastronomic elements, touristic elements, nature elements, visual elements, cultural value elements, abstract elements, economic elements, family elements, emotional elements, and artistic elements. The local people on the Thrace Vineyard Route generally have a hospitable and traditional lifestyle. Agriculture and viticulture on the Thrace Vineyard Route are important economic activities in the region. Some of the local people work in these sectors. People living in the region have positive opinions about the Thrace Vineyard Route, which is a route where they obtain employment opportunities.