E-BÜLTEN HABER İÇERİKLERİNDE TASARIMSAL EMPATİ


Creative Commons License

Mayda M.

ASOS JOURNAL , cilt.10, sa.134, ss.210-232, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 134
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.29228/asos.64230
  • Dergi Adı: ASOS JOURNAL
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Sobiad Atıf Dizini, Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.210-232
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Habercilik alanında dijital süreçler bazı kavramları ön plana çıkarmaktadır.
Mobilite, hız, bireysellik ve dijital etkileşim gibi kavramlar özellikle dijital
medyanın tanımlanmasında öne çıkmaktadır. Buna bağlı olarak bir yayıncılık türü
olan Bülten Yayıncılığı E-Bülten Yayıncılığına dönüşerek haberciliğin dijital
medya içerisindeki konumlanmasına katkı sağlamaktadır. Bu çerçevede
haberciliğin dönüşümünde yeni yaklaşımlar ortaya çıkarak “bireye özgü haber”
yaklaşımının ön plana çıktığı görülmektedir. Bu çalışmada betimsel olarak
örneklem üzerinden popüler e-bülten haber platformlarının tasarım alanı üzerinden
analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada örneklemdeki e-bülten platformları çeşitli
katagori ve alt katagoriler üzerinden değerlendirilerek, e-bülten haber
platformlarının tasarım ile nasıl bir ilişki içerisine girdiği analiz edilmeye
çalışılmıştır. Ayrıca çalışmada Tasarımsal Empati yöntemi kullanılarak, tasarımın
e-bülten platformlarını nasıl etkili kıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Haberciliğin geleceği açısından konu irdelenmeye çalışılıp, özellikle dijital
habercilikte tasarımın üstlendiği rol tespit edilerek literatüre katkı sağlaması
beklenmektedir.