IMASCON 2020 - Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 20 June 2020, pp.106
Teknoloji hayatın her alanında olduğu gibi sinema ve görsel medya alanında da üretim süreçlerine yön
vermektedir. Ekonomik olarak yüksek bütçelere sahip sinema ve bağlantılı sektörler için zaman
kazandıracak ve sonucu pozitif yönde ileriye taşıyacak teknolojiler, hızla üretim pratiğine dahil
olmuşlardır. Arttırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) kavramları günümüz dünyasının sıkça
karşılaştığı ve son kullanıcının hızla adapte olduğu teknolojik gelişmelerdir. Donanımsal ihtiyaçlar
sebebi ile son kullanıcı ile buluşması konusunda yavaş ilerleyen bu görsel etkileşimli iletişim
yöntemleri hızla daha kullanışlı hale gelmektedirler. Sinema ve diğer bağlantılı alanlarda
gerçekleşecek prodüksiyonun ön hazırlık aşamaları, üretimin sorunsuz ilerleyebilmesi açısından büyük
önem arz etmektedir. Sinematografiye ve sanat yönetimine ait bütün bu hazırlıklar sırasında
kullanılacak AR ve VR teknolojileri üretilecek bütün içeriğin öncül bir replikasını görmek açısından,
sanatsal yaratıcılığa, ekonomiye ve zaman verimliliğine katkı sağlayacak araçlar içermektedirler.