Sinemanın Yeni Gerçeği: Sanal Stüdyolar ve Oyun Motorları


Doğru H. Ç.

IMASCON 2020 - Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 20 Haziran 2020, ss.106

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Sayfa Sayıları: ss.106
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Teknoloji hayatın her alanında olduğu gibi sinema ve görsel medya alanında da üretim süreçlerine yön vermektedir. Ekonomik olarak yüksek bütçelere sahip sinema ve bağlantılı sektörler için zaman kazandıracak ve sonucu pozitif yönde ileriye taşıyacak teknolojiler, hızla üretim pratiğine dahil olmuşlardır. Arttırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) kavramları günümüz dünyasının sıkça karşılaştığı ve son kullanıcının hızla adapte olduğu teknolojik gelişmelerdir. Donanımsal ihtiyaçlar sebebi ile son kullanıcı ile buluşması konusunda yavaş ilerleyen bu görsel etkileşimli iletişim yöntemleri hızla daha kullanışlı hale gelmektedirler. Sinema ve diğer bağlantılı alanlarda gerçekleşecek prodüksiyonun ön hazırlık aşamaları, üretimin sorunsuz ilerleyebilmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Sinematografiye ve sanat yönetimine ait bütün bu hazırlıklar sırasında kullanılacak AR ve VR teknolojileri üretilecek bütün içeriğin öncül bir replikasını görmek açısından, sanatsal yaratıcılığa, ekonomiye ve zaman verimliliğine katkı sağlayacak araçlar içermektedirler.