Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.48-64, 2019 (Hakemli Dergi)
Kanun koyucu kentleşmenin doğurması muhtemel olumsuzluklarından olan
çevre sorunlarını minimize etmek, kaynakları tasarruflu kullanmak, dışa
bağımlılığı azaltmak ve tüketiciyi korumak gibi amaçlarla belirli büyüklükteki
binalarda merkezi ısıtma sistemini zorunlu hale getirmiştir. Kanun koyucunun
beklediği faydaları pratikte sağlayacak argümanların uygulamasında yaşanan
aksaklıklar bağımsız bölüm kullanıcılarına hukuki sorunlar yumağı olarak
dönmektedir. Ferdi ısıtma sistemlerinde her türlü inisiyatif idareden aldığı izin
ve yetkiye dayanarak faaliyet gösteren uzman bir özel hukuk tüzel kişisinde iken,
merkezi ısıtma sistemlerinde inisiyatifin önemli bir kısmı tüzel kişiliği ve icrai
bir yetkisi olmayan yöneticilerde olması pratikte birtakım sorunu beraberinde
getirmektedir. Merkezi ısıtma sistemini düzenleyen hukuki normlardaki gri
alanlar ise bazı durumlarda hakkaniyete aykırı sonuçlar doğurabilmektedir
Central heating system has been made mandatory in buildings of certain size by
the legislator with the purpose of minimizing environmental problems which are
among potential negative outcomes of urbanization,using resources
economically, reducing dependence on foreign sources and protecting
consumers. The problems experienced in the implementation of the arguments which will ensure the practical benefits expected by the lawmaker are returned
to the independent section users as a ball of legal problems. The fact that all kinds
of initiative about personal heating systems belongs to a specialist private law
legal entity operating with the permission and authorization from the
administration, a significant deal of initiatives about central heating systems
belong to the managers without legal personality and executive authority brings
about a lot of problems in practice. The gray areas in the legal norms regulating
the central heating system have unfair consequences in some cases.