Turizm fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin yeme farkındalığını ölçmek ve gastronomi öğrencilerinin yeme farkındalığının diğer bölümlerdeki öğrencilere kıyasla ne derecede bir yeme farkındalığının olduğunu ölçmek amacıyla yapılan bu çalışma nicel araştırma yöntemiyle tasarlanmıştır. Yeme Farkındalığı Ölçeği (YFÖ-30) kullanılarak Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesinde 422 anket üzerinden veri analizi yapılmıştır. Çalışma bulgularına göre gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin odaklanma ve disinhibisyon boyutlarında diğer bölümlerden yüksek çıkarak farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca elde edilen bir diğer sonuç da kadınların duygusal yeme davranışı ve yeme kontrolü erkeklere göre daha yüksek iken erkeklerin enterferans boyutu ortalaması kadınlara göre daha fazladır. Elde edilen bulguların ileride yapılacak çalışmalara katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Gelecek araştırmalarda olası bilinçli farkındalık eğitimleri sonrasında öğrencilerin yeme farkındalığı üzerinde bir değişim olup olmadığı karşılaştırmalı bir şekilde ölçülerek literatüre katkıda bulunulması beklenmektedir.
This study, which was conducted to measure the eating awareness of the students studying at the faculty of tourism and to measure to what extent gastronomy students have an eating awareness compared to students in other departments, was designed with a quantitative research method. Using the Eating Awareness Scale (EAS-30), data analysis was conducted on 422 questionnaires at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Tourism. According to the findings of the study, it was seen that the students of gastronomy and culinary arts department differed from other departments in the dimensions of focus and disinhibition. In addition, another result obtained is that while women's emotional eating behavior and eating control are higher than men, men's interference dimension average is higher than women. It is thought that the findings obtained will contribute to future studies. In future research, the potential impact of mindfulness-based interventions on students’ eating awareness could be assessed through comparative measurements to contribute to the literature.