Belediye Hizmetlerinde Teknoloji Kültürü: Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Örneği


Creative Commons License

ULUGÖL S., EMİNİ F. T.

Kent Akademisi (Online), cilt.16, sa.2, ss.913-931, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 16 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.35674/kent.1212475
  • Dergi Adı: Kent Akademisi (Online)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.913-931
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Halka en yakın yerel yönetim birimi olan belediyeler, teknolojinin hız kazandığı günümüzde değişen ve çeşitlenen insan ihtiyaçlarına cevap verebilmek için yönetim ve hizmet sunma noktasında kendilerini geliştirmek zorunda kalmıştır. İçeriğinin ve hizmet faaliyetlerinin yeniden oluşturulduğu belediyeler, bir kültür haline gelen teknolojik gelişmeleri benimseyerek vatandaşlara daha iyi ve daha hızlı hizmet sunma arayışına girmişlerdir. Çalışma belediyelerin hizmet sunumu noktasında teknolojik gelişmeleri benimseyerek uygulamaya çalışıp çalışmadığının belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet sunumu sürecinde teknolojik araç ve gereçlerden faydalanma durumları incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin üst düzey yöneticileriyle yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin MAXQDA nitel veri analizi programında analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin, belediye sınırlarındaki tüm bina ve daire kapılarının takibinin yapıldığı “Adres Takip Sistemi”ni oluşturduğu görülmektedir. Ayrıca belediye, Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyan “Akıllı Tespit Sistemi” projesini hayata geçirmiştir. Toplu taşıma araçlarının güzergahta karşılaştığı çukur ve sorunları tespit ederek ilgili birime ileten “Akıllı Tespit Sistemi” gibi çağın gelişen teknolojisine ayak uyduracak sistemleri Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi bünyesine entegre etmiştir.
Municipalities, the closest local government units to the public, have had to improve their management and service provision to respond to the changing and diversifying human needs in today's accelerated technology. The municipalities, whose content and service activities have been recreated, have sought to provide better and faster service to their citizens by adopting technological developments that have become a culture. The study is important in determining whether municipalities are trying to implement technological developments in service delivery. This study examined the use of technological tools and equipment in the service delivery process of Şanlıurfa Metropolitan Municipality. The study, in which the qualitative research method was used, was conducted with the senior managers of Şanlıurfa Metropolitan Municipality. The data obtained from the interviews were analyzed in the MAXQDA qualitative data analysis program. Result of the analysis shows that Şanlıurfa Metropolitan Municipality has created the "Address Tracking System" where all the building and apartment doors within the municipality borders are tracked. In addition, the municipality has implemented the "Smart Detection System" project, which is the first in Turkey. Şanlıurfa Metropolitan Municipality has integrated systems that will keep up with the developing technology of the era, such as the "Smart Detection System", which detects the potholes and problems encountered by public transportation vehicles on the route and transmits them to the relevant unit.