Özel Eğitim Öğretmenliği Programına Yeni Başlayan Öğrencilerin Programa Yönelik Algıları: Bir Karma Yöntem Çalışması


Umar Ç. N.

15. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.40, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Prizren
  • Basıldığı Ülke: Kosova
  • Sayfa Sayıları: ss.40
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma bir karma yöntemler çalışmasıdır. Karma yöntemler araştırmasını seçme gerekçesi, nicel ve nitel verilerden elde edilen sonuçların birbirinin sonuçlarını açıklığa kavuşturması ve detaylandırmasını esas alan tamamlayıcılıktır. Temel desenlerden açıklayıcı sıralı/ (sıralı nicel → nitel) karma yöntemler araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, özel eğitim öğretmenliği programına 2021 -2022 öğretim yılında başlayan 164 birinci sınıfa öğrenciden araştrımacı tarafından hazırlanan anket aracılığıyla toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler yüzdelik ve frekans analizi ile çözümlenmiştir. Nicel sonuçlardan elde edilen bulgular ışığında araştırma grubunun içinden amaçlı örneklem seçimiyle 10 öğretmen adayıyla yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Nicel ve nitel araştırma sonuçları, karma yöntemler çalışması kapsamında bir araya getirilerek sonuçlar entegre edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Özel Eğitim, Özel Eğitim Öğretmenliği, Karma Yöntem Çalışması