Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol.24, pp.47-70, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Öz Bahçe temelli eğitim, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarının bir araya getirilmesinde önemli rol oynamakta ve farklı eğitim düzeylerinde uygulanmaktadır. Eğitimde güncel yaklaşımlarla, öğretmenlerin farklı öğrenme ortamlarında birden çok öğretim tekniği kullanmaları beklenmektedir. Ancak, eğitim araştırmaları, öğretmen eğitimi programlarının hala ağırlıklı olarak sınıf içi ortamlara odaklandığını ve öğretmenlerin öğrencilerini sınıf dışına çıkarmak için hazır olmadıklarını veya kendilerini hazırlıklı hissetmediklerini göstermektedir. Bir durum araştırması olan bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarını okul bahçelerinin eğitimsel kullanımıyla tanıştırmak, alan öğretimi becerilerini geliştirmek ve onlara sınıf dışı öğrenme ortamlarında güven kazandırmak amaçlanmıştır. Çalışma 2014-2015 akademik yılında Bahar döneminde 38 fen bilgisi öğretmen adayının katılımıyla bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Ders araştırmaları modeli takip edilerek hazırlanan ders, mobil teknoloji ile zenginleştirilmiş sınıf dışı öğrenme ortamında (yerleşke bahçesi) üç fen bilgisi öğretmen adayı tarafından verilmiştir. Öğretmen adayları, bitkilerin bilimsel isminin kullanmasında farkındalıklarının olduğunu ancak kendilerini yeterli hissetmediklerini belirtmişlerdir. Sonuçlar, ders araştırmaları modelinin öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerine ve alan bilgilerine katkısını göstermiştir. Çalışma sonuçlarının, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf dışı öğrenme ortamlarında alan öğretimi ve genel mesleki yeterliliklerine katkı sağlaması beklenmektedir. Anahtar kelimeler: Biyoloji eğitimi, ders araştırmaları, öğretmen adayı eğitimi, sınıf dışı öğrenme ortamları
Abstract
Garden-based teaching plays an important role in bringing the formal and informal
learning environments together and is applied at different educational levels. Teachers
are expected to use multiple teaching technique in different learning environments align
with the contemporary educational approaches. However, educational research shows
that teacher education programs still mainly focus on the classrooms and teachers are
not prepared or do not feel prepared to take their students out of the classroom. This
case study aimed to introduce the educational use of school gardens to the pre-service
science teachers and to improve their subject knowledge, the subject teaching competency
and provide the confidence of teaching outside the classroom, school garden. The study
was conducted in a public university with the participation of 38 pre-service science
teachers in the 2014-2015 academic year. Three preservice science teachers prepared
the lecture based on the “lesson study” model and gave the lecture to their classmates in
an outdoor learning environment (campus garden) enriched with the mobile technology.
The preservice teachers stated that they are aware of the importance of using the
scientific name of plants, but they do not feel themselves competent. The results show that
the lesson study model can contribute to the preservice teachers' subject knowledge and
professional competencies. The results of the study are expected to contribute to the preservice science teachers’ awareness of the outdoor learning environments, support the
practice-based subject teaching and their general professional competencies.
Keywords: Biology education, lesson study, outdoor learning environment, pre-service
teacher education.