Tarih Okulu Dergisi (TOD), no.57, pp.1283-1314, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Ülkeler girişimcilik eğitimini ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirmekte ve eğitim
sistemi içerisine dâhil etmektedirler. Sosyokültürel, ekonomik, demografik nedenlerden
kaynaklanan sorunlara çözüm yolu bulmak için politika yapıcılar tarafından girişimcilik
eğitimi bir araç olarak kullanılmaktadır. Özellikle bu problemlerin inovatif bir şekilde
eğitim odaklı çıktıları insanların gelecek yaşantısı için önem arz etmektedir. PISA ve
TIMSS gibi uluslararası araştırmalarda ilk sıralarda yer alan Japonya araştırmaya konu
edilmiştir. Bu bağlamda Japon toplumu, sosyokültürel yaşantısı, ekonomisi, teknolojik
yapılanması ile dünyada dikkat çekici bir yapıya sahiptir. Ülkede karşılaşılan
problemlerin çözümüne ilişkin önemli bir araç olarak görülen girişimcilik eğitimi adeta
ülkenin genel kültürüne dönüşmüştür. Bu nedenle kültüre ait özelliklerin eğitim öğretim
ortamına yansıması ve eğitimde girişimcilik uygulamalarının neler olduğu
araştırmacılarda merak uyandırmıştır. Araştırmada Japonya’daki eğitim-öğretim
faaliyetleri girişimcilik eğitimi bağlamında ele alınmış “Japonya’da girişimcilik
eğitiminin yeri ve neden önemli olduğu? Girişimcilik eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği?
Girişimcilik becerisinin kazandırılmasında hangi yöntemlerin uygulandığı?” gibi sorulara
cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma süresince nitel araştırma yöntemlerinden birisi
olan döküman incelem yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin elde edilmesinde döküman incelem formu kullanılmıştır. Araştırmanın analiz süreci betimsel analiz ve içerik analizi
kullanılarak tamamlanmıştır.