International Journal of Su-Ay Development Association, vol.3, no.2, pp.66-79, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Öz Bu araştırma, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetimine yönelik becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Nicel yöntem kullanılarak yapılan çalışmanın evreni, Çanakkale ilindeki merkez ilçedeki okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise eğitim kurumlarında görev yapmakta olan ve gönüllü katılım sağlayan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklemi ise 2020-2021 eğitim-öğretim yılında basit örnekleme yöntemiyle seçilen 2074 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler Aksu ve Deveci (2009) tarafından geliştirilen İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği ve Kurnaz, Kaynar, Şentürk Barışık ve Doğrukök (2020) tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmenler tarafından cevaplanan “Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği” ve “Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği” veri sonuçları SPSS 26.0 programında analiz edilmiştir. Kriz yönetim becerileri türünün alt boyutlarıyla ve uzaktan eğitim algı düzeyleri alt boyutlarının ilişkisi için Pearson korelasyon ve etkisini ortaya koymak için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetim becerisi ile uzaktan eğitim algıları arasında pozitif yönde yüksek anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir. Ayrıca bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. Anahtar Terimler: Kriz, kriz yönetimi, beceri, algı, uzaktan eğitim. Abstract This research aims to determine whether there is a significant relationship between school administrators' crisis management skills, as perceived by teachers, and teachers' perceptions of distance education. The study, using a quantitative method, involves teachers from preschool, primary, secondary, and high schools in the central district of Çanakkale who volunteered to participate. The sample consists of 2,074 teachers selected through simple sampling in the 2020-2021 academic year. Data were collected using the Crisis Management Skills Scale developed by Aksu and Deveci (2009) and the Teachers' Perceptions of Distance Education Scale by Kurnaz, Kaynar, Şentürk Barışık and Doğrukök (2020). The data were analyzed using SPSS 26.0, and Pearson correlation and multiple regression analysis for relationships between subdimensions. Results show a strong positive correlation between teachers' perceptions of school administrators' crisis management skills and their views on distance education. This study was supported by the Çanakkale Onsekiz Mart University Scientific Research Projects Coordination Unit. Keywords: Crisis, crisis management, skill, perception, distance education.