2. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (İCAR, Bolu, Türkiye, 17 - 19 Şubat 2020, ss.464-478
Çanakkale’nin marka imajı oluşturulurken hedef kitlesi tarafından nasıl algılanacağına ilişkin bir
marka kimliği yaratmada; dünya çapında bilinen Troya Müzesi ve Ören Yeri’nin rolü büyük
olacaktır. Troya, markalama stratejisi oluşturulurken, rakiplerden farklılaşmak için önemli bir
rekabet üstünlüğüdür. Dolayısıyla şemsiye marka olarak kullanılabilecek Troya, hem Çanakkale’nin
destinasyon markalaşması çalışmalarının odak noktasını oluşturacak; hem de şehrin diğer tarihi,
doğal ve kültürel değerlerinin dengelemesi ile kentteki turizm hareketini hızlandıracak ve
geliştirecektir. Çanakkale destinasyonunun çekicilik unsuru olarak Troya Müzesi ve Ören Yeri’nin
marka etkisinden faydalanılarak hazırlanması gereken pazarlama stratejileri bu çalışmanın temel
konusudur.
The world-famous Troy Museum and Archaeological Site of Troy would play a large part while
creating a brand image of Canakkale regarding the target audience's' perception while developing a
brand identity. Troy would be an effective competitive advantage of Çanakkale to differentiate from
competitors in this branding strategy. Therefore, Troy, used as an umbrella brand, would be the focal
point of the destination of Çanakkale's branding efforts and by balancing the other historical, natural
and cultural values, and also it would accelerate and improve the tourism movement of the city
marketing strategies that should have developed by making use of the brand influences of Troy
Museum and Archaeological Site of Troy as the attraction factors of Çanakkale destination are the
main subjects of this study.