Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kişilik Özelliklerinin Turizmde Kariyer Yapma İstekleri Üzerindeki Etkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği


TEMELOĞLU E., AKSU M.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.9, sa.43, ss.1512-1521, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 43
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center), Index Islamicus, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, MLA - Modern Language Association Database, Political Science Complete, Sociological abstracts, Worldwide Political Science Abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.1512-1521
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmanın temel amacı, önlisans ve lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin turizmde kariyer yapma istekleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Belirlenen bu amaç çerçevesinde, araştırmanın evrenini önlisans ve lisans düzeyinde turizm eğitim alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma türüne uygun olarak ikincil verilerin bir taraması ve değerlendirilmesi yapılmış ve buna göre bir anket formu geliştirilmiştir. Anket formu oluşturulurken Goldberg (1990) tarafından geliştirilen “Beş Faktör Kişilik Ölçeği” kişilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin turizmde kariyer yapma isteği üzerinde etkisinin olduğu bulunmuştur. Özellikle turizm eğitimini lise düzeyinde alanların daha fazla kariyer planlamasına önem verdiği saptanmıştır. Ayrıca kişiliğin alt boyutlarından uyumluluk, sorumluluk ve yeniliklere açıklık olma kişiliğine sahip öğrencilerin; dışadönüklük ve duygusal denge kişiliğine sahip öğrencilere göre daha fazla turizmde kariyer yapmak istediği bulunmuştur.  

The main purpose of this study is to determine the personality traits of students who take the undergraduate and graduate level education in the field of tourism and their influence on them in making career in tourism. Within the framework of the objectives, the population of the research constitutes the students taking the undergraduate and graduate level education in the field of tourism. According to research type, a survey of secondary data was evaluated and accordingly a questionnaire was developed. While a questionnaire was being designed, “Five Factor Model of Personality” personality scale developed by Goldberg (1990) was used. In the end of this research, it has been clear that, personal characteristics of students in the area of tourism have a significant effect on their choice of career. It has been found that especially those, who take high school courses that relates to the field of tourism, give more importance to career planning. However, students with the feeling of responsibility and compatibility to their sub-scales and adaptability to innovations, if compared to the extroverts and emotionally stabilized ones, are mostly found to make a choice of career in tourism It has been found that especially those, who take high school courses that relates to the field of tourism, give more importance to career planning.