Oyun ve fiziki etkinlikler projesi/neşeli oyun alışkanlıkları ile çocuklarımızın sağlığını güçlendirelim


Creative Commons License

ŞENTÜRK U.

2. Uluslararası Spor Bilimleri Turizm ve Rekreasyon Kongresi,, Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, cilt.10, sa.10, ss.10-20

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 10
  • Basıldığı Şehir: Afyonkarahisar
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.10-20
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Proje Özeti: İlkokul çağında oynanan oyunlar gelecekte yapılacak olan spor türlerine hazırlayıcı olmaları açısından son derece önemlidir. Bu dönemde oyunların içerisindeki hareket faaliyetleri ile sporlara hazırlayıcı etkinlikler sportif becerilerin öğretimini sağlamaktadır. Oyun kültürünün oluşması ve hayatın sağlıklı bir şekilde sürdürülebilirlik açısından da önem arz etmektedir. Çocukların bu alışkanlıkları kazanabilmeleri için okulların üzerine bazı görevler düşmektedir ancak okul bahçelerinin yetersiz ve düzensiz olması oyun ve fiziki etkinlikler dersine yeterince önem verilmemesi çocuklar için amaçlanan hedeflerin yerine getirilmemesine sebep olmaktadır. Çevresel şartların uygun olmaması, sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler derslerinde farklı dersler işlemeleri veya oyunlarla ilgili yeterli bilgiye sahip olmamalarından dolayı bu dersleri işlemek istememeleri, velilerin oyunlara ve fiziksel etkinliklere bakış açıları, çocukların başta fiziksel yönden olmak üzere daha birçok yönden gelişimini engellemektedir. Bu proje kapsamında Çanakkale il merkezinde bulunan Mustafa Kemal İlkokulu ve Barbaros İlkokulu bahçelerinde oyun ve spor alanlarının yetersiz ve uygun olmadığı tespit edilmiştir. Proje doğrultusunda okulların bahçelerinde düzenlemeler yapılarak ilkokul öğrencilerine yönelik, oyun ve fiziki etkinlikler derslerinde kullanabilecekleri alanlar oluşturularak, oyun öğretimi yönelik sınıf öğretmenlerine gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Öğrencilerin özgür bir şekilde eğlenerek fiziksel gelişimlerine katkıda bulunacak olan alanlar oluşturulmuştur.  Ayrıca öğretmen ve velilere oyun ve fiziksel etkinliklerin önemi hakkında seminer verilmiştir.