Ağırnas’ın Destinasyon Olması Yolunda Bir Marka Önerisi: Mimar Sinan


Creative Commons License

Akgül B., Sevim B., Mayda M.

13. Ulusal Turizm Kongresi, Antalya, Türkiye, 06 Aralık 2012, ss.923-934

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.923-934
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Türkiye’de turizm sektörü her geçen yıl yeni destinasyonların turizme açılmasıyla daha da
gelişmektedir. Ancak sahip olunan tüm turizm imkanlarının tam olarak kullanılamadığı ve ekonomiye kazandırılamadığı da bilinmektedir. Bu sebeple ülkede atıl vaziyette bulunan çok sayıda
önemli turizm değerinin sektöre kazandırılması gerekmektedir.
Mimar Sinan’ın doğduğu belde olan Ağırnas, ülkenin henüz aktif hale getirilememiş önemli
turizm değerlerini barındıran bir destinasyondur. Son yıllarda Ağrınas’ın bir marka destinasyon
olması yönünde önemli gelişmeler yaşanmıştır. Ağırnas’taki çalışmalar, etkin ve hızlı yürütülebilmesi için T.C. Cumhurbaşkanlığı himayelerine alınmış ve koordinasyon sağlanmıştır.
Bu bildiride, Ağırnas’ın turizm sektörüne kazandırılması ve tanıtımının yapılabilmesine katkı sağlamak amacıyla; önce, Ağırnas’ın turizm değerleriyle ilgili bilgiler verilmekte, ardından, bir
Mimar Sinan Markası oluşturulmasına yönelik yapılan alan incelemesi sonucunda elde edilen veriler paylaşılmakta, sonra da yapılması gereken yatırım ve tanıtım faaliyetleri ile ilgili olarak bazı
öneriler sunulmaktadır.