Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, cilt.7, sa.3, ss.136-146, 2021 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın temel amacı; öncelikli olarak lise öğrencilerinin kimya dersini daha severek öğrenmelerini
sağlayacak örnek bir mobil oyun uygulaması geliştirmektir. Kimya dersinde özellikle elementler ve bileşikler
konusunda öğrencilerin zorluk yaşadığı mevcut alanyazın incelemesinde belirlenmiştir. Element isimlerinin ve
sembollerinin öğrenilmesinde ezber yöntemi tercih edilmekte bu da öğrencilerin öğrenme sürecinde
zorlanmasına ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmemesine yol açabilmektedir. Element ve bileşik kavramları
öğrenciler için soyut kalabilmektedir. Bu nedenle öğrencilerin element ve bileşik kavramını somutlaştıracak ve
onlara ezberden çok eğlenceli deneyim olanağı sağlayacak öğrenme ortamlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca
geleneksel sınıf ortamında müfredatın yoğunluğu ve ders saatinin azlığı gibi nedenlerle bireysel öğrenme
yöntemlerine ve uygulamalara çok fazla yer verilmeyebilmektedir. Bu kapsamda geliştirmiş olduğumuz yazılım
ile 9. Sınıf Kimya dersi “Kimya Bilimi” ünitesi “Kimyanın Sembolik Türü” konusuna yönelik farklı bir bakış
açısı getirilmesi amaçlanmıştır. 3 boyutlu oyunlaştırma teknolojisi barındıran eğitsel yazılım ile kullanıcılar
farklı bileşik görevleri yerine getirmek fabrikalar kurarak elementler üreteceklerdir. Daha sonra bu elementleri
oyun seviyesini tamamlamak için bileşik meydana getirmek için kullanacaklardır. Kullanıcılar bileşik oluşma
formüllerini ve içeriğindeki elementleri birinci elden deneyimleme şansı bulacaklardır. Böylece hem eğlenecek
hem de öğreneceklerdir. Sonuç olarak geliştirilen bu yazılım ile kimya dersine yönelik hazırlanacak ders
materyallerine farklı bir bakış açısının kazandırılması beklenilmektedir.