Çevresel Vatandaş Olma Yolunda Ortaokul 5. , 6.ve 7.Sınıf Öğrencileri İ̇çin Uygulamalı Çevre Etkinlikleri


Akpınar B., Yalçın F. S.

12. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 19 Aralık 2023 - 20 Ocak 2024, ss.128-129

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Elazığ
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.128-129
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda insanların yaşam standartları ve teknolojideki hızlı üretimden dolayı

yeryüzünün doğal kaynakları hızlı bir şekilde tüketilmektedir. İnsan kaynaklı olarak

hızlandırılmış bu çevresel değişim, küresel iklim değişikliğini, stratosferdeki ozon

tabakasının incelmesini, arazi kullanımındaki değişiklikleri, biyosferin zehirlenmesini

ve biyotik çeşitliliğin yaygın kaybını içerir. Bu bağlamda çevre duyarlılığını arttırmak ve

toplumları oluşturan bireyler arasında ihtiyaç duyulan davranışsal değişimi teşvik

etmek için uygun çözümler ve araçlar bulma çabası içine girilmiştir. Ülkemizde 2018

MEB Fen bilimleri öğretim programına bakıldığında programın temel amaçlarında,

doğanın keşfedilmesi, insan-çevre ilişkisinin anlaşılması sorunlara çözüm önerileri

getirmek, çevre, toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi fark ettirmek, doğada ve yakın

çevresinde meydana gelen olaylara merak uyandırmak hedeflenmiştir (MEB,2018).

Çevre eğitimi okullarda en iyi şekilde verilmelidir ki topluma ve çevreye karşı bilinçli

bireyler için önemli adımlar atılsın. Çevre eğitimi ayrı bir ders kapsamında özel olarak

işlenememektedir ve bazı konuların yüzeysel olarak kaldığı düşünülmektedir. Buradan

yola çıkılarak; bu araştırmada, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Çanakkale ili Merkez

ilçesinde bulunan MEB’e bağlı özel bir okulda öğrenim gören 5. ,6. ve 7.sınıf

öğrencilerine, uygulanan çevre konulu etkinlikler anlatılacaktır. Çalışma sonunda yapılan etkinliklerinin öğrencilerin çevre tutumu ve çevre bilgisini arttırdığını

göstermiştir. Araştırmadakine benzer etkinliklerin okullarda etkin şekilde yapıldığında

çevre eğitimi açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.