12. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Elazığ, Turkey, 19 December 2023 - 20 January 2024, pp.128-129, (Summary Text)
Son yıllarda insanların yaşam standartları ve teknolojideki hızlı üretimden dolayı
yeryüzünün doğal kaynakları hızlı bir şekilde tüketilmektedir. İnsan kaynaklı olarak
hızlandırılmış bu çevresel değişim, küresel iklim değişikliğini, stratosferdeki ozon
tabakasının incelmesini, arazi kullanımındaki değişiklikleri, biyosferin zehirlenmesini
ve biyotik çeşitliliğin yaygın kaybını içerir. Bu bağlamda çevre duyarlılığını arttırmak ve
toplumları oluşturan bireyler arasında ihtiyaç duyulan davranışsal değişimi teşvik
etmek için uygun çözümler ve araçlar bulma çabası içine girilmiştir. Ülkemizde 2018
MEB Fen bilimleri öğretim programına bakıldığında programın temel amaçlarında,
doğanın keşfedilmesi, insan-çevre ilişkisinin anlaşılması sorunlara çözüm önerileri
getirmek, çevre, toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi fark ettirmek, doğada ve yakın
çevresinde meydana gelen olaylara merak uyandırmak hedeflenmiştir (MEB,2018).
Çevre eğitimi okullarda en iyi şekilde verilmelidir ki topluma ve çevreye karşı bilinçli
bireyler için önemli adımlar atılsın. Çevre eğitimi ayrı bir ders kapsamında özel olarak
işlenememektedir ve bazı konuların yüzeysel olarak kaldığı düşünülmektedir. Buradan
yola çıkılarak; bu araştırmada, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Çanakkale ili Merkez
ilçesinde bulunan MEB’e bağlı özel bir okulda öğrenim gören 5. ,6. ve 7.sınıf
öğrencilerine, uygulanan çevre konulu etkinlikler anlatılacaktır. Çalışma sonunda yapılan etkinliklerinin öğrencilerin çevre tutumu ve çevre bilgisini arttırdığını
göstermiştir. Araştırmadakine benzer etkinliklerin okullarda etkin şekilde yapıldığında
çevre eğitimi açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.