Ses Eğitimi ve Nefes Farkındalığı İlişkisi


Creative Commons License

Ertek Babaç E.

6th International Congress of Human Studies, 10 - 11 Aralık 2023, ss.220-229

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Sayfa Sayıları: ss.220-229
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Nefesi ne kadar tanıyoruz? Nefes alırken, tutarken ve verirken ne kadar farkındayız? Ses eğitiminde içsel gevşeme için nefesi ne kadar kullanıyoruz? Bu araştırma, bu sorulara yanıt aramak, ses eğitiminde en temel ögelerden biri olan nefesi fark etmek, anlamak, anlamlandırmak ve tüm bunları teknik konular çerçevesinde fakat ötesinde, kendi çalışmalarımda öncelediğim “ses eğitiminde gevşeme” konusuna eğilerek nefesin süreç içerisine nasıl dahil edilebileceğine değinmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma ses eğitimi ve nefes farkındalığı odağında yoğunlaşan, kavramsal tarama modelinde desenlenen bir çalışmadır. Buradan hareketle öncelikle nefesin kendisinin ne olduğuna, ardından ses eğitiminde gevşemeye olan katkısına, son olarak da ses eğitiminde farkındalık egzersizi olarak nasıl kullanılabileceğine yer verilmiştir. Kavramsal bir çerçevede ses eğitimi ve nefes farkındalığı ilişkisi incelenmiş ardından ses eğitimi uygulamalarında kullanılacak temel nefes farkındalığı için önerilen egzersizler “nefesin giriş çıkışını gözlemleme”, “vücut farkındalığıyla nefes çeşitlerini fark etme”, “dikkati baş bölgesine, yüz kaslarına ve boğaza yönlendirme” ve “şarkı nefesine destek sistemini tanıma” alt başlıklarıyla sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ses eğitimi, nefes, nefes farkındalığı, nefes egzersizleri, gevşeme