9TH INTERNATIONAL CONGRESS ON HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, İstanbul, Turkey, 08 April 2023, pp.271-280
Dijital görsel kültürün gelişimine bağlı olarak sosyal medya kullanımı toplumun tüm kesimlerine
yayılarak etkinliğini artırmaktadır. Sadece sosyalleşmek amaçlı değil aynı zamanda iş yapma, alış veriş,
eğitim ve sağlık gibi insana dair tüm etkileşim süreçlerinde sosyal medya platformlarının kullanıcıya
konfor sağladığı belirtilebilir. Özellikle ekonomilerin hızlı bir şekilde veri ekonomisine dönüştüğü
günümüzde, ticaret alanlar da yönünü önemli ölçüde dijital dünya ya çevirmektedir. Bu durum dijital
ekonomide bireyi öne çıkartarak, sanal ortam üzerinden gerçekleştirilen ticari hacmin artmasına sebep
olmaktadır. Buna bağlı olarak sektörler ve markalar bu minvalde sosyal medyayı önemli bir pazar olarak
görerek, ticari işlem trafiklerini bu alana kaydırmaktadır. Ticaretin olmazsa olmaz lokomotifi olan
reklamcılık alanı da dijital alana kaymakta ve özellikle sosyal medya reklamcılığı olarak isimlendirilen
yeni bir reklamcılık türü ortaya çıkmaktadır.
Çalışmada Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinin sosyal medya reklam tasarımı sürecinde nasıl
kullanılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma nitel veriler kullanılarak hazırlanmıştır.
Dijital ortamda Tasarım Odaklı Düşünme metodunun özellikle sosyal medyadaki reklam tasarımı
süreçlerine olası etkileri araştırılmaya çalışılmıştır. Günümüzde Tasarım Odaklı Düşünme metodu;
pazarlama, ürün ve hizmet geliştirme, marka ve işletme yönetimi, dijital medya ve reklamcılık gibi
farklı disiplinlerinde kullanılmaktadır. Özellikle Sanayi 4.0 dijitalleşme sürecinin düşünce yapısını
ortaya koyan metot, insan merkezli problem çözme yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu
çerçevede sosyal medya reklamcılığı alanında metodun çalışma ile ilgili literatüre katkı sağlaması
beklenmektedir.