SOSYAL MEDYA REKLAM TASARIMINDA TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME METODOLOJİSİNİN UYGULANMASI


Creative Commons License

Mayda M.

9TH INTERNATIONAL CONGRESS ON HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, İstanbul, Turkey, 08 April 2023, pp.271-280

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: İstanbul
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.271-280
  • Çanakkale Onsekiz Mart University Affiliated: Yes

Abstract

Dijital görsel kültürün gelişimine bağlı olarak sosyal medya kullanımı toplumun tüm kesimlerine

yayılarak etkinliğini artırmaktadır. Sadece sosyalleşmek amaçlı değil aynı zamanda iş yapma, alış veriş,

eğitim ve sağlık gibi insana dair tüm etkileşim süreçlerinde sosyal medya platformlarının kullanıcıya

konfor sağladığı belirtilebilir. Özellikle ekonomilerin hızlı bir şekilde veri ekonomisine dönüştüğü

günümüzde, ticaret alanlar da yönünü önemli ölçüde dijital dünya ya çevirmektedir. Bu durum dijital

ekonomide bireyi öne çıkartarak, sanal ortam üzerinden gerçekleştirilen ticari hacmin artmasına sebep

olmaktadır. Buna bağlı olarak sektörler ve markalar bu minvalde sosyal medyayı önemli bir pazar olarak

görerek, ticari işlem trafiklerini bu alana kaydırmaktadır. Ticaretin olmazsa olmaz lokomotifi olan

reklamcılık alanı da dijital alana kaymakta ve özellikle sosyal medya reklamcılığı olarak isimlendirilen

yeni bir reklamcılık türü ortaya çıkmaktadır.

Çalışmada Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinin sosyal medya reklam tasarımı sürecinde nasıl

kullanılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma nitel veriler kullanılarak hazırlanmıştır.

Dijital ortamda Tasarım Odaklı Düşünme metodunun özellikle sosyal medyadaki reklam tasarımı

süreçlerine olası etkileri araştırılmaya çalışılmıştır. Günümüzde Tasarım Odaklı Düşünme metodu;

pazarlama, ürün ve hizmet geliştirme, marka ve işletme yönetimi, dijital medya ve reklamcılık gibi

farklı disiplinlerinde kullanılmaktadır. Özellikle Sanayi 4.0 dijitalleşme sürecinin düşünce yapısını

ortaya koyan metot, insan merkezli problem çözme yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu

çerçevede sosyal medya reklamcılığı alanında metodun çalışma ile ilgili literatüre katkı sağlaması

beklenmektedir.