Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi , vol.4, no.1, pp.23-33, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
ÖZ
Amaç: Bu çalışmanın amacı ebelik bölümü son sınıf öğrencilerinin mesleki aidiyet
düzeylerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.
Yöntem: Çalışma İstanbul ilindeki üniversitelerin Ebelik Bölümlerinde öğrenim gören
son sınıf öğrencileri ile yapıldı. Veriler, meslekle ilgili bazı duygu, düşünce ve
seçimlerin sorulduğu “Soru Formu” ve aidiyet düzeyinin belirlenmesi için kullanılan
“Ebelik Aidiyet Ölçeği” nin yer aldığı çevrimiçi bir anket ile 5 Ağustos- 15 Eylül 2020
tarihleri arasında toplandı. Sürekli veriler ortalama, standart sapma ve ortanca ile;
kategorik veriler ise, frekans ve yüzde olarak sunuldu. Veri setinin normal dağılıma
uygunluk durumu Kolmogorov Smirnov Testi ile değerlendirildi. Bağımlı değişken olan
Ebelik Aidiyet Ölçek puanı ile bağımsız değişkenlerin karşılaştırılmasında Mann
Withney-U Testi ve Kruskal-Wallis Testi kullanıldı. Anlamlılık değeri p<0.05 olarak
kabul edildi.
Bulgular: Araştırma anketlerini 172 öğrenci tamamladı. Öğrencilerin yaş ortalaması
21.70±1.36 (min:19 -max:33), Ağırlıklı Genel Not Ortalaması 2.94±0.35 (min:2.00-
max:3.87) idi. Ebelik Aidiyet Ölçeği puan ortanca değeri 99 (min: 24 - max: 110)
olarak bulundu. Çalışmak istediği alanla ilgili yeterli bilgiye sahip olduğunu düşünen,
mesleğini severek yapacağına inanan ve mezuniyet sonrası meslekten ayrılmayı
düşünmeyen öğrencilerin ebelik aidiyet düzeyi puan ortancalarının daha yüksek olduğu
belirlendi (sırasıyla; p<0.001; p<0.001; p<0.001).
Sonuç: Bulgular öğrencilerin aidiyet duygusunun üst sınıra yakın olduğunu ve aidiyet
düzeyi ile bazı mesleki duygu, düşünce ve seçimlerinin arasında ilişki olduğunu
göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Aidiyet; ebelik; ebelik öğrencisi; mesleki aidiyet