Çağdaş Seramik Sanatında Bir İzmirli: Candan Güngör


Creative Commons License

Batu T.

YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ, cilt.2022, ss.157-163, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2022
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.17484/yedi.1143072
  • Dergi Adı: YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM), Sobiad Atıf Dizini
  • Sayfa Sayıları: ss.157-163
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Candan Güngör, İzmir’de doğmuş, büyümüş, sanat eğitimini yine İzmir’de almış bir seramik sanatçıdır. Aynı zamanda bir akademisyen olarak üretimlerini yine bu şehirde sürdürmektedir. Tüm bu İzmirlilik haline ek olarak seramik çalışmalarında da en önemli esin kaynağının yine İzmir olması İzmir’i onun için, O’nu da İzmir için özel kılar.

Sanatçının üretimlerine baktığımızda İzmir’in ruhunu hemen hissederiz. Bir batı Anadolu kenti olarak İzmir’in kültürü, dokusu, iklimi, tarihi, jeolojik yapısı Güngör’ün çalışmalarına yansır. Kentin hafızası sanatçının seramik çalışmaları ile bütünleşmiştir. Bir kentin ve o kentten beslenen sanatçının kimliğini oluşturan tüm bu yapıtlar Candan Güngör’ün heykellerinde dikkat çekici unsurlardır. Öte yandan geleneksel yanı ile ön plana çıkmış seramik malzeme ile çağdaş sanat eserleri üretiyor olması, sadece yaşadığı kentte tanınmış yerel bir sanatçıdan çok öte uluslararası arenadaki bir sanatçı olarak Güngör’ü önemli kılmaktadır.

Bu çalışma ile Candan Güngör’ün sanatı ve İzmir’in bir kent olarak sanatı üzerine etkilerini ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Kendisi ile yapılan görüşme, O’nun için yaşadığı kentin kültürünü ve hafızasını oluşturan hem bir özne hem de nesne olması bakımından özeldir.