Eğitimde Araştırma ve Uygulamanın Buluşması: Tasarım Tabanlı Araştırmaya Kuramsal Bir Bakış


KARADEMİR A., GİRGİN D.

Journal of Computer and Education Research, cilt.12, sa.24, ss.780-799, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Eğitim ve öğretim süreçlerinin kalitesini arttırmaya yönelik öğrenme alanlarında yenilikçi çözümlerin geliştirmesi için tasarım tabanlı araştırmadan yararlanılmaktadır. Bu çalışma, tasarım tabanlı araştırmanın (TTA) temel ilkelerinden, yöntemlerinden bahsederek TTA ile ilgili genel bir izlenim ortaya koymayı amaçlayan derleme bir çalışmadır. Çalışmada alanyazın incelemesi çeşitlerinden anlatı alanyazın incelemesi tekniği kullanılmaktadır. Bu çalışmanın TTA çalışmak isteyen araştırmacılara, çalışmalarının yöntem kısımları için yol gösteri olacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada eğitimde araştırma ve uygulamanın iyi örneklerinden olan teori ve pratiği birleştiren TTA detaylandırılarak sunulmaktadır.
Design-based research is utilised to develop innovative solutions in learning areas in order to improve the quality of education and training processes. This study is a review study that aims to provide a general impression of design-based research (DBR) by mentioning the basic principles and methods of DBR. The narrative literature review technique, one of the types of literature review, is used in the study. It is thought that this study will be a guide for researchers who want to study DBR for the methodological parts of their studies. In this context, DBR, which combines theory and practice, which is one of the best examples of research and practice in education, is presented in detail.