POSTMODERNIZM VE KLAN PAZARLAMASI: dİNSEL TOPLULUKLARA YÖNELİK BİR UYGULAMAAPPLICATION FOR RELIGIOUS COMMUNITIES


Creative Commons License

Akyıldız M., Adamış E.

Doğuş Üniversitesi Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.27-44, 2013 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: Doğuş Üniversitesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Legal Collection, EconLit, TR DİZİN (ULAKBİM), Asos İndeks
  • Sayfa Sayıları: ss.27-44
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Post modern dönemde modern klan olarak tanımlanan toplulukların ortaya

çıkması, klan pazarlaması olarak tanımlanan alternatif bir pazarlama yaklaşımının

doğmasına yol açmıştır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren dinsel

toplulukları, modern klan davranışları açısından tanımlamak ve klan pazarlamasının

söz konusu topluluklara ne ölçüde uygulanabileceğini belirlemektir. Bu amaçla

Çanakkale, Biga’da kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen topluluk üyeleriyle anket

yapılmıştır. Analiz sonuçları, topluluğun bir ölçüye kadar modern klan niteliklerine

sahip olduğunu, ancak üyelerinin çoğunun sembolik değerlerden haberdar

olmadığını göstermiştir. Diğer taraftan üyelik türlerine göre davranış farklılıkları,

üyelerin topluluğa bağlılığı ve toplulukla uyumlu davranış gösterip

göstermediklerine yönelik kurulan hipotezler büyük ölçüde doğrulanmıştır. Bununla

birlikte sonuçlar, üyelerin topluluğa karşı gösterdikleri uyum davranışının satın

almaya yönelik tutumlarına yansımadığını göstermiştir.