TÜRKİYE’DE TURİZM ENDÜSTRİSİ ÜZERİNE MARKA İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ


Creative Commons License

TEMELOĞLU E.

Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online), cilt.6, sa.2, ss.636-644, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanında turizm endüstrisi üzerine marka ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin çeşitli bibliyometrik değişkenler çerçevesinde incelenmesi ve en sık çalışılan marka konusundaki uygulama alanlarının tespit edilerek gelecekte yapılacak araştırmalara yol göstermesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, konu ile ilgili toplam 208 lisansüstü tez değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre turizm endüstrisi üzerine marka ile ilgili ilk lisansüstü tezin 2006 yılında yazıldığı ve konu ile ilgili tezlerin 2014 yılından itibaren daha fazla araştırılmaya başlandığı tespit edilmiştir. Tezlerde en sık çalışılan konuların başında destinasyon markalaşması ve marka imajı geldiği diğer marka ile ilgili konuların yeteri kadarıyla çalışılmadığı gözlemlenmiştir.
In this study, it is aimed to examine the postgraduate theses written on the tourism industry on the tourism industry in the database of the Turkish National Thesis Center within the framework of various bibliometric variables and to determine the application areas on the most frequently studied brand and to give an idea for future research. For this purpose, a total of 208 postgraduate theses on the subject were evaluated. According to the data obtained as a result of the research, it has been determined that the postgraduate thesis on the tourism industry on the brand was first written in 2006 and the theses on the subject started to be researched more since 2014. It has been observed that the most frequently studied topics in the theses are destination branding and brand image, and other brand-related issues have not been studied sufficiently.